۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

درآمد ۷۵۰هزار تومانی کودک کار در یک روز

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 497124
درآمد ۷۵۰هزار تومانی کودک کار در یک روز

صادق کشفی نژاد از درآمد ۷۵۰ هزار تومانی کودک خیابانی در یک روز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صادق کشفی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی از درآمد ۱۰۰ هزار تومانی آنها در چند ساعت از روز تا ۷۵۰ هزار تومان در یک روز خبر داد.

وی افزود: دست کریم و دل رحیم مردم ایران و فارس، زبانزد است و این موجب می‌شود که بچه‌های خیابان گرد با کمک‌های شفقت بار مردم از تحصیل و بازی باز مانده و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

کشفی نژاد ادامه داد: این کودکان با خروج از خانه در معرض خیلی از مسائل خارج از کنترل مثل باندهای بزهکار، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: وقتی هر کودک خیابانی به راحتی یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی را از مردم دریافت می‌کند در آینده با مبالغ کمتر قانع نمی‌شود و به یک درآمد بدون حساب و کتاب عادت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس در بیان اصلی‌ترین چالش در بحث کودکان خیابانی اظهار کرد: ما باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و بدون فکر به عواقب این موضوع به اینگونه از بچه‌ها کمک مستقیم نکنیم.

وی همچنین به حمایت سازمان بهزیستی و حضور کادر تخصصی تعلیم دیده جهت جلب این کودکان و قرار دادن آنها در مسیر مشاوره و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید با ما همکاری کرده و کمک‌هایشان را در مسیر توانمند سازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.