۰ نفر

در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار خراسان شمالی؛

رییس دستگاه قضا بر مدیریت فضای مجازی تاکید کرد

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 492515
رییس دستگاه قضا بر مدیریت فضای مجازی تاکید کرد

رییس قوه قضاییه گفت: نباید اجازه دهیم فضای مجازی بستری برای قمار، فحشا، فساد، تخلفات حوزه مواد مخدر و یا کلاهبرداری‌ها شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: اگر فضای مجازی بستری برای ضربه به اقتصاد و یا ضربه به اخلاق و حریم خصوصی شود، این فضا نمی تواند مفید و قابل استفاده باشد.

وی افزود: فضای مجازی همچون اتوبان است که اگر نظم آن برهم زده شود عرصه بر همه تنگ می شود و این خلاف حقوق مردم و حقوق اجتماعی است.  

وی درباره برخی درخواست‌ها برای سرعت دادن به دادرسی ها و رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضا گفت: اکنون آمار و ارقام از جمله در خراسان شمالی نشان از این دارد که رسیدگی به پرونده‌ها شتاب گرفته و زمان آن کوتاه شده است.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی بر اجرای عدالت است، گسترش عدالت امری است که باید سرلوحه همه دستگاه‌ها و مدیران باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود باید عدل و عدالت را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید عدالت را در جامعه احساس کنند، گفت: ورود افراد به نظام اداری کشور، ارائه خدمات و یا توزیع ظرفیت‌ها باید عادلانه باشد و این امری مهم است.

حجت الاسلام رییسی افزود: هیچ کس در هیچ شرایطی نباید اجازه به نقض قانون بدهد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیکترین مسیر به گسترش عدل و عدالت، قانونمداری است و در این زمینه نقش سازمان‌های مردم نهاد بسیار زیاد است، به سمن ها و سازمان های مردم نهاد که دغدغه مردم را دارند باید میدان داده شود و باید مطالبات سمنها شنیده شود.

وی در خصوص انتقادها درباره ترک فعل مدیران نیز گفت برخی وقت ها ترک فعل خسارت بیشتری از فعل دارد و مسوولان باید توجه داشته باشند که ترک تعهد و وظیفه نکنند زیرا ترک فعل و وظیفه، موجب وارد آمدن خسارت به مردم و جامعه می شود.  

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه مردم از اجرا نشدن تعهدات برخی از مسوولان، گفت: تعهدات نباید به صورت یک‌طرفه لغو شود، اگر صاحبان جایگاه اجتماعی و صاحبان قدرت تعهدی در حوزه‌های مختلف مانند مسکن، جاده‌سازی و حوزه اجتماعی و اقتصادی دارند باید به تعهدات خود پایبند باشند.

رییس دستگاه قضا گفت: هیچ شخصی نباید به اعتبار قدرت، تعهدات خود به مردم را نادیده گرفته و یا لغو کند.  

رییسی با اشاره به وجود برخی دغدغه ها در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در زمینه سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه همگان باشد، معظم له در این استان در سخنان خود به سبک زندگی اسلامی اشاره کردند و باید تلاش شود تا آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

رییس قوه قضاییه امروز در برنامه ای یکروزه به استان خراسان شمالی سفر کرده است.