۰ نفر

فهرست مشاغلی که از شنبه تعطیل نیستند

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 486622
فهرست مشاغلی که از شنبه تعطیل نیستند

فهرست مشاغلی که از شنبه ( ۱۵ آذر) در تهران تعطیل نیستند منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا وضعیت برخی شهرها همچون تهران از قرمز به نارنجی تغییر کرده و از شنبه برخی مشاغل مجاز به فعالیت در این شهرها خواهند بود.

کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر امروز جلسه ای به ریاست روحانی رئیس جمهور در خصوص وضعیت اجرای محدودیت‌ها در شهرهای مختلف کشور و تغییر وضعیت برخی شهرها از قرمز به نارنجی داشتند که در آن تصمیماتی درباره نحوه اعمال محدودیت ها در شهرها گرفته شد.

بر این اساس از مجموع ۱۶۰ شهری که از یکم آذر ماه جزو شهر‌های قرمز قرار داشت، هنوز ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۲۷۸ شهرستان در سطح کشور در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

در شهر‌های دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار ۳ مجددا ادامه خواهد یافت. اما تهران  از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود بنابراین نحوه فعالیت مشاغل در پایتخت از شنبه تغییر می کند.

بر اساس این گزارش در شهر‌های نارنجی فقط گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند که شامل مراکز تجمعی همچون  پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی ،  سینما و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی  می شود.

بر این اساس اکثر کسب و کارها می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

همچنین از شنبه  ادارات دولتی و بانک‌ها در شهرهای نارنجی باز هستند اما حداکثر تا یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

در کل از شنبه ۱۵ آذر در شهرهای زرد فقط فعالیت مشاغل گروه ۴ ممنوع است؛ در شهرهای نارنجی فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع است و  در شهرهای قرمز گروه های ۴،۳،۲ مجاز به فعالیت نیستند و فقط مشاغل ضروری فعالیت خواهند داشت.

فهرست گروه های مشاغل:

مشاغل