۰ نفر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛

صدور بیش از ۲میلیون کارت ملی هوشمند تولید داخل

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱:۳۲
کد خبر: 477141
صدور بیش از ۲میلیون کارت ملی هوشمند تولید داخل

سخنگوی سازمات ثبت احوال کشور با تاکید بر تسریع در روند تحویل کارت های ملی هوشمند با تولید کارت های داخلی از تحویل بیش از ۲ میلیون کارت ملی هوشمند تولید داخل خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی در تشریح روند تحویل کارت های ملی هوشمند گفت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند تاکنون ۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نسبت به تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند و ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت ملی هوشمند برای ایرانیان واجد شرایط صادر و به آنها تحویل داده شده است. این درحالی است که در کشور ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و هر ساله یک تا یک و نیم میلیون نفر هم به این تعداد اضافه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و  چاپخانه دولتی متولی تولید آن است. از اسفند سال ۱۳۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۱۳۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال ۱۳۹۸ شاهد تولید نمونه داخلی بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به تولید کارت های تولید داخل سرعت بیشتری برای تحویل کارت ها مدنظر ما است لذا تقاضای ما از چاپخانه دولت این است که تعداد بیشتری تولید و تحویل ما شود؛ ظرفیت ما تولید ۲.۵ میلیون کارت در ماه است. بی تردید ورود کارت داخل هرچه بیشتر شود این آمادگی در ثبت احوال هست که تا ۲.۵ میلیون کارت ماهانه تحویل داده شود.

به گفته وی، در حال حاضر تا حدود ۶۰۰ هزار کارت ماهانه نیز توسط چاپخانه دولت تحویل داده شده و قول داده اند به یک میلیون برسانند  اما انتظار ما این است که تولید بیشتر شود تا افرادی که در نوبت هستند زودتر کارت خود را تحویل بگیرند و پاسخگوی آنها باشیم.