۰ نفر

اخبار آموزش و پرورش/ حضور دانش‌آموزان در مدارس قم ممنوع است

۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۷
کد خبر: 469293
 اخبار آموزش و پرورش/ حضور دانش‌آموزان در مدارس قم ممنوع است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: کلیه کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و از طریق برنامه شاد و کانال‌های مدارس در حال برگزاری است و حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در جلسه ستاد مقابله با بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرار باشد تا در آینده حضور دانش آموزان را داشته باشیم از الان باید اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: کلیه کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و از طریق برنامه شاد و کانال‌های مدارس در حال برگزاری است و حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس  ممنوع است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: تدریس دانش آموزان در اختیار مدیران آموزشی قرار دارد و اگر دبیر و یا آموزگار شرایط تدریس در منزل را داشته باشد این اقدام انجام می‌شود و در غیر این صورت با رعایت موارد بهداشتی از امکانات مدرسه برای ارائه آموزش استفاده کند.

شیخ‌الاسلام بابیان اینکه مجموعه آموزش‌وپرورش استان قم دارای 270 هزار دانش‌آموز در 1400 واحد آموزشی است، افزود: اگر همکاران به کمک آموزش‌وپرورش نیایند با مشکل روبرو می‌شویم ولی تا این لحظه خدمات آموزشی به‌خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در دوهفته‌ای که دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند بیش از 90 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد، همه همکاران ما در حال آماده‌باش هستند و رصد آموزشی لحظه‌به‌لحظه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ادامه داد: روزهای نخست حضور دانش آموزان در فضای مجازی باقوت و قدرت نبود، دیروز امروز برنامه شاد به خاطر کندی اینترنت با مشکل روبرو شد که این موضوع به مخابرات اعلام شد.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: سرورهای ما در سطح وزارت خانه مشکل ندارد و تقویت‌شده است، در استان قم سرورهای آموزش‌وپرورش در دو روز گذشته تقویت‌شده است و رقم بسیار سنگینی برای خرید سرور جدید هزینه کردیم.