۰ نفر

اینترنت شاد برای کدام معلمان رایگان است؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷
کد خبر: 468690
اینترنت شاد برای کدام معلمان رایگان است؟

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) گفت: اینترنت استفاده از شاد برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران و همه کاربرانی که به نحوی با آن در ارتباط هستند و احراز هویت شده‌اند، رایگان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «سیدحسن الحسینی» مشاور وزیر و مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) درباره سودجویانی که به دانش‌آموزان و والدین آنها سیم کارتی مبنی بر سیم کارت شاد می‌فروشند، گفت: شاد هیچگونه سیم کارت اختصاصی ندارد و ما در حال حاضر هیچ سیم کارت دانش‌آموزی به صورت مستقل نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و خانواده‌ها نباید فریب سودجویان را بخورند،‌ خانواده‌ها باید توجه کنند که زیر بار تبلیغات فریب‌کارانه یک عده قرار نگیرند. هر زمانی که قرار شد، سیم کارت خاص شاد ارائه شود، حتما از طریق اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی می‌شود، ولی در حال حاضر هیچ سیم کارت دانش آموزی وجود ندارد و آنچه که معتبر بوده همان سیم کارت‌های عادی است که در دسترس همگان قرار دارد.

مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) گفت: ابتدا مقرر بود که چنین اقدامی صورت بگیرد، و‌لی از جهت فنی با مشکلاتی رو به رو شد و متاسفانه ما از سیم کارت دانش آموزی یا هیچ نام دیگری فعلا بهره‌مند نیستیم، لذا دانش‌آموزان می‌توانند از همین سیم‌کارت‌های عادی استفاده کنند.

الحسینی در پاسخ به این سوال که چه امکاناتی برای دانش آموزان با نیاز ویژه در بستر شاد فراهم شده است، گفت: در ارتباط با دانش‌آموزان استثنایی ما همچنان شرمنده آنها هستیم. البته در حال طراحی یک سری برنامه‌ها در اپلیکشین شاد برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه هستیم و این کار را حتما انجام خواهیم داد و آن را به موقع اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اپلیکیشن شاد برای تغییر از یک پلتفرم پیام رسان  به یک پلتفرم کامل آموزشی مراحل زیادی را طی کرد و روند برنامه‌ریزی آن قدری طولانی شد. البته با توجه به محدودیت‌های کشور، ما راضی هستیم و شاد ۲ با امکانات وسیع آموزشی تعاملی به عرصه آمده و به نظام آموزشی و تعلیم و تربیت تقدیم شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در شاد در واکنش به گلایه برخی معلمان و دانش‌آموزان مبنی بر عدم رایگان شدن شاد گفت:‌ اینترنت استفاده از شاد برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران و همه کاربرانی که به نحوی با آن در ارتباط هستند و احراز هویت شده‌اند، رایگان است. این مصوبه قطعی است و همه اپراتورها باید آن را اجرا کنند. اگر کسی آن را اجرا نکند تخلف کرده و قابل پیگیری است. آموزش و پرورش روی این مساله بسیار حساس است و ما موارد این چنینی را پیگیری خواهیم کرد.

الحسینی تاکید کرد:‌ اگر موردی مبنی بر عدم رایگان بودن شاد ملاحظه شود، معلمان و دانش‌آموزان باید به پشتیبان‌های ما اطلاع دهند تا آن را پیگیری کنیم. در هر صورت اپراتورها باید در این زمینه اقدام کرده و رایگان بودن را منظور کنند.

وی در واکنش به مشکلات یک سری از دانش آموزان مبنی بر احراز هویت آنها در شبکه شاد گفت: احراز هویت دانش آموزان باید ابتدا در سیستم سناد که سیستم ثبت نام است، انجام شود، سپس بر اساس آن معلم به کلاس درس تخصیص داده می‌شود و بر آن مبنا در شبکه شاد احراز هویت انجام خواهد شد.

مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)  گفت:‌ در حال حاضر بحثی که وجود دارد، این است که ظاهرا به برخی از کلاس‌ها معلم دیر تخصیص داده شده و یک مقدار هم ارتباط سناد با اپلیکشین شاد مشکل داشت که اکنون مشکلاتش رفع شده است.

الحسینی خبر داد: اکنون حدود ۱۰ میلیون و هشتصد هزار نفر در شاد احزار هویت شده‌اند. البته تعدادی هستند که گوشی هوشمند یا تبلت ندارند و اغلب از روش‌های آموزش تلویزیونی، حضور در مدارس کم جمعیت و بسته‌های مکتوب آموزشی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر از دانش‌آموزان هنوز نتوانسته‌اند به اپلیکیشن شاد متصل شوند؟ گفت: ما آمار دقیق از دانش آموزانی که هنوز نتوانسته‌اند به شاد وصل شوند نداریم، اما حدود سه و نیم میلیون نفر کسانی هستند که هیچ نوع ابزار آموزشی ندارند. ما این نیاز را به وزارت صنعت، ریاست جمهوری و به واحدهای مختلف اعلام کردیم و گفته‌ایم که بر حسب وظایف کمک کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه‌هایی که تهیه نرم‌افزار شاد برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است، گفت: راه‌اندازی این نرم افزار هزینه‌ای برای آموزش و پرورش در بر نداشته و همه از طرف اپراتورها به انجام رسیده است. در مجموع در زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی، آموزش و پرورش کوچک‌ترین هزینه‌ای متحمل نشده است.

مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش یک ریال هم برای شاد هزینه نکرده است. تسهیلات عمدتا از طرف همراه اول به این وزارتخانه اهدا شده و آموزش و پرورش فقط استفاده کننده و مالک این برنامه است.