۰ نفر

در منطقه سن دیه گو

ناو هواپیمابر آمریکایی دچار انفجار شد +عکس

۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰:۳۲
کد خبر: 452364
ناو هواپیمابر آمریکایی دچار انفجار شد +عکس

ناو هواپیمابر یو اس اس بونهوم ریچارد در منطقه سن دیه گو دچار انفجار و حریق شد و چندین ملوان نیروی دریایی آمریکا زخمی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، در یک شناور جنگی ارتش آمریکا انفجار و حریق رخ داد.
در عرشه یک کشتی بزرگ نظامی در منطقه سن دیه گو San Diego در آمریکا انفجاری رخ داد. براثر این انفجار چندین خدمه این کشتی زخمی شدند. آتشنشان‌ها برای عملیات اطفای حریق وارد عملیات شده اند. پس از وقوع حریق در این کشتی جنگی موسوم به یو اس اس بونهوم ریچارد USS Bonhomme Richard، انفجاری در آن رخ داد. دود عظیمی آسمان منطقه را فراگرفته است. این انفجار نزدیک یک پایگاه دریایی بوده است.

شناور جنگی منفجر شده در جنگ عراق حضور داشت

شناور جنگی ارتش آمریکا که دچار انفجار شده است در جنگ عراق نیز حضور داشت و برای نیروی دریایی آمریکا بسیار مهم است.
انفجار در یک کشتی بزرگ نظامی در منطقه سن دیه گو San Diego در آمریکا به خبری مهم تبدیل شده است. این انفجار ساعت نه صبح به وقت محلی رخ داد. چندین نفر بر اثر این انفجار زخمی شدند. کشتی جنگی موسوم به یو اس اس بونهوم ریچارد USS Bonhomme Richard از کشتی های نظامی با قابلیت عملیات دوگانه است. روی عرشه این هواپیما، امکان فرود هواپیمای نظامی و بالگرد نظامی وجود دارد. در عین حال، این کشتی می تواند تانک و نفربر را از ناحیه پایین خود حمل کند. روی این شناور بزرگ نظامی، یک بیمارستان سیار هم وجود دارد که از آن می توان برای درمان و مداوا استفاده کرد.
نام این شناور نظامی برگرفته از نام بنجامین فرانکلین رئیس جمهور پیشین آمریکا است که فرانسوی ها او را "ریچارد خوب" صدا می کردند که در زمان فرانسوی عبارت بونهوم ریچارد به معنای ریچارد خوب است. این شناور برای نیروی دریایی آمریکا مهم بود و نقش مهمی در جنگ عراق ایفا می کرد. این شناور در عملیات امداد و نجات برای شناورهای غرق شده در نزدیک آبهای کره جنوبی نیز نقش مهمی ایفاد کرد.  هنوز آمار دقیق رسمی از تلفات این حریق و انفجار در شناور نظامی مذکور منتشر نشده است.

شناوری که دچار انفجار شده، ناو هواپیمابر است

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شناور یو اس اس بونهوم ریچارد که دچار این حریق و انفجار شده،​ ناو هواپیمابر است. این انفجار و حریق نزدیک یک پایگاه نیروی دریایی رخ داده است. هنوز علت وقوع این انفجار مشخص نیست. در این انفجار چندین ملوان نیروی دریایی زخمی شده اند.

دستکم ۱۱ ملوان براثر انفجار در کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا زخمی شدند

نشریه آمریکایی سن دیه گو یونیون-تریبیون San Diego Union-Tribune گزارش داد دست کم ۱۱ ملوان روز یکشنبه پس از آن که دچار جراحات خفیف بر اثر انفجار بزرگی در کشتی نظامی یو اس اس بونهوم ریچارد USS Bonhomme Richard شدند، به بیمارستان‌ها در سن دیه گو انتقال یافتند.
به گزارش تلویزیون رویترز، تصاویر ویدیویی زنده از صحنه حادثه نشان می‌دهد ماموران آتش نشانی سن دیه گو حدود ساعت ۹ صبح به وقت محلی اعزام و متوجه شدند دود سیاه غلیظی از چندین نقطه این کشتی جنگی آبی-خاکی که در پایگاه دریایی سن دیه گو پهلو گرفته است، صد‌ها فوت به هوا بلند شده است.
برایان اورورک سخنگوی ناحیه جنوب غربی نیروی دریایی، در گفتگو با یونیون تریبیون اعلام کرد ۱۱ ملوان که جراحات خفیف داشتند، به بیمارستان‌های محلی منتقل شدند.
اداره امداد و نجات-آتش نشانی سن دیه گو در توییتر نوشت انفجاری در این کشتی روی داده است. این سازمان اعلام کرد حدود ظهر به وقت محلی به همه نیروهایش دستور داده است از روی اسکله خارج شوند.

ناو آمریکایی