۰ نفر

۹۰درصد آموزش‌های ترم تحصیلی آینده الکترونیکی است

۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲
کد خبر: 449542
۹۰درصد آموزش‌های ترم تحصیلی آینده الکترونیکی است

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۹۰درصد آموزش‌های ترم تحصیلی آینده الکترونیکی خواهد بود که البته پیش‌بینی تمام دانشگاه‌های مطرح دنیا هم همین مساله است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس جمهوری در هفته های گذشته اعلام کرد که سال تحصیلی دانشگاه ها از ۱۵ شهریورماه برگزار می شود و خوابگاه و کلاس خلوت، یک اصل است. در این زمینه منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم بر ادامه آموزش های الکترونیکی در سال تحصیلی آینده، تاکید کرد.

در طول تعطیلی کلاس های درس دانشگاه ها و الکترونیکی شدن آموزش ها، وزارت علوم بلافاصله کارگروه آموزش های الکترونیکی را با ترکیبی از اعضای هیات علمی چند دانشگاه کشور تشکیل داد که در ترم دوم تحصیلی، این کارگروه برای تسهیل آموزش های مجازی در دانشگاه ها چندین توصیه و دستورالعمل را به مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.

علی اکبر صفوی درباره اقدامات کارگروه آموزش های الکترونیکی برای سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: برنامه ریزی های آموزشی در اختیار کارگروه نیست و فقط نظرات و توصیه های کارشناسی به دانشگاه ها ارائه می دهد؛ برنامه ریزی های آموزشی برای ترم تحصیلی آینده فقط در اختیار دانشگاه ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ شهریورماه بهترین زمان برای بازگشایی دانشگاه ها است، افزود: وزارت علوم نمی تواند نسخه ای برای اجرای دروس حضوری و الکترونیکی در دانشگاه ها تهیه کند اما کارگروه در مورد سال تحصیلی آینده ۲ اقدام را در دستورکار دارد.

صفوی درباره الکترونیکی شدن آموزش های ترم تحصیلی آینده گفت: نخست اینکه کارگروه آموزش های الکترونیکی با همکاری گروه آموزشی وزارت علوم راهکارهای اجرای دروس عملی را برای توصیه به دانشگاه ها تهیه می کند.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز، اقدام بعدی برگزاری همایش ملی برای تبادل تجربیات میان دانشگاه ها در راستای آموزش های الکترونیکی است که مردادماه امسال برگزار می شود.

صفوی درباره کیفیت اجرای دروس الکترونیکی در سال تحصیلی آینده به این نکته اشاره کرد که با توجه به تجربیات اعضای هیات علمی در طول ترم دوم سال تحصیلی، آموزش های الکترونیکی در ترم جدید بهتر از نیمسال گذشته اجرا می شود.