۰ نفر

ضرورت اصلاح ایرادات محتوایی شبکه شاد

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 449109
ضرورت اصلاح ایرادات محتوایی شبکه شاد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بیان ایرادات "شبکه شاد"، طراحی و استفاده از این نرم افزار را گامی مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی و آموزش مجازی برشمرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، احمد نادری با بیان اینکه بخشی از عدالت آموزشی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا محقق می‌شود، عنوان کرد: تکنولوژی‌ و شبکه‎های اجتماعی جدید منوط به رعایت ملزومات خود و گسترش زیرساخت‌های تکنولوژی در سراسر کشور می‌تواند عدالت آموزشی را محقق کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طراحی سامانه "شاد" یک قدم به جلو است اما نقدهای جدی به آن وارد است، افزود: این سامانه یک سامانه بی نقص از جانب آموزش و پرورش معرفی شده در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و دانش آموزان و معلمان با مشکلات بسیاری در استفاده از این سامانه مواجه هستند.

وی، ایرادات محتوایی نرم افزار "شاد" را کم ندانست و ادامه داد: افزون بر این ایرادات محتوایی؛ سطح دسترسی دانش آموزان نیز به این نرم افزار در کشور نامناسب است و همه دانش آموزان تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای دسترسی به این نرم افزار را ندارند. البته این مسئله فقط مربوط به ایران نیست بلکه کشورهایی مثل آلمان هم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

نادری با بیان اینکه فلسفه شبکه‌های اجتماعی به بازخورد کاربر است، افزود: یکی از ضعف‌هایی که "شبکه شاد" دارد، عدم تعامل دانش آموزان با یکدیگر است و در این شکل از نرم افزار دانش آموزان نمی‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند که این نقص نیز باید برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همه این ایرادات به معنای زیر سئوال بردن شبکه شاد نیست بلکه طراحی این نرم افزار و استفاده از آن در آموزش و پرورش یک قدم مهم رو به جلو در راستای تحقق آموزش الکترونیک و همچنین عدالت آموزشی است.