۰ نفر

عبور تعداد جان باختگان کرونا از مرز ۸هزار نفر

۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبر: 443707
عبور تعداد جان باختگان کرونا از مرز ۸هزار نفر

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۱۳۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در ایران به ۱۶۰۶۹۶ نفر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور با اعلام این خبر گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و دو هزار و ۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: ۲۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اوبا اشاره به تست هایی که تاکنون انجام شده گفت: تاکنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، افزود: استانهای هرمزگان، آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

او ادامه داد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.