۰ نفر

زالی: استفاده مردم از مترو رشد قابل‌توجهی داشته است

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷
کد خبر: 430802
زالی: استفاده مردم از مترو رشد قابل‌توجهی داشته است

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: استفاده مردم از مترو رشد قابل‌توجهی داشته است که نگران‌کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، علیرضا زالی، فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران به اندازه ۳ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته رشد داشته است و تعداد ۴۵۰ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۱۰۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

او ادامه داد: بر اساس آمار‌ها میزان بستری بیماران در بخش عادی به اندازه ۴ درصد کاهش و بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه به اندازه ۳ درصد رشد داشته است.

زالی تاکید کرد: امروزه حدود ۳۶۲ هزار نفر از ناوگان مترو استفاده کردند که این موضوع نشان‌دهنده رشد قابل توجهی از حضور مردم در مترو است و باعث ایجاد نگرانی شده است.

او با اشاره به اینکه خطوط ۱ و ۲ مترو پرتراکم‌تر است، گفت: افراد برای انجام کار‌های ضروری که باید در سطح شهر و مراکز شلوغ حضور یابند باید از وسایل حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنند. من از مردم درخواست دارم از تردد غیر ضروری در سطح شهر به ویژه مراکز شلوغ پرهیز کنند.

زالی گفت: یکی از مشکلات ما این است که ماسک به اندازه کافی در بین مردم توزیع نشده است و احتمال دارد که همه مردم از ماسک برخوردار نباشند و افراد توانایی تهیه ماسک را نداشته باشند. که من پیشنهاد می‌کنم از ماسک‌های خانگی و تولید داخل استفاده کنند.