۰ نفر

قم قرنطینه نمی‌شود

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۸
کد خبر: 419513
قم قرنطینه نمی‌شود

استاندار قم با بیان اینکه این استان قرنطینه نمی شود، گفت: قرنطینه کردن قم راهکار موثری برای مقابله با بیماری کرونا نیست و ما باید دنبال راهکارهای کارآمدتری برویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: به لحاظ مدیریتی تصورم این نیست که قرنطینه راهکار مناسبی باشد و تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی به برای قم همراه دارد.

وی با بیان اینکه از مردم انتظار داریم با رعایت بهداشت فردی به کنترل این بیماری کمک کنند، افزود: تجربه کشور چین در خصوص قرنطینه موفق نبوده و در ابتدای انتشار خبر شیوع کرونا در قم هم موضوع قرنطینه مطرح شد و نظرها نیز متفاوت بود.

استاندار قم تصریح کرد: اگر بخواهیم در قم قرنطینه که عملاً امکان‌پذیر نیست را اجرا کنیم، باید جامعه هدف را روشن کنیم ولی برای همه جمعیت نمی‌توان قرنطینه را اجرا کرد.

سرمست در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران عنوان کرد: اصلاً بنای بستن نداریم و نظرمان‌ مبتنی بر نظر تخصصی مسئولان بهداشتی و درمانی است و اعتقادمان این بوده که اگر طبق تشخیص این مسئولان امکان توسعه، تسری و شیوع این بیماری در اجتماعات بیشتر، و از مدیریت نیز خارج می‌شود، تعطیلی مستلزم هماهنگی‌هایی است که با تولیت‌های این اماکن مقدس انجام شود، که در این خصوص موارد منتقل‌شده است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار بر این است که ازدحام‌های مختلف اعم از جشن، تشییع‌جنازه و مسابقه‌های ورزشی را به حداقل برسانیم، چراکه محور و اساس برنامه‌ریزی‌های ما سلامتی مردم است، مقرر شده تا تولیت‌های حرم و جمکران ملاحظات بهداشتی را اعمال کنند.

استاندار قم تصریح کرد: باید دنبال راهکاری برویم که امکان‌پذیر، کارآمد و موثر باشد، قم‌ به لحاظ جغرافیایی در نقطه مواصلاًتی 17 استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید، ازاین‌رو اگر می‌شد راهکار قرنطینه را اتخاذ کرد در همان اوایل ما اتخاذ می‌کردیم.

سرمست با تأکید بر اینکه بهترین اقدام این است که مردم در خانه‌ها بمانند،گفت: مردم باید خودشان‌ را از هرگونه اجتماع دور نگه‌دارند و حداقل حضور را داشته باشند و بهترین و به رسمیت شناخته شدن ترین راه نیز همین است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای برای قرنطینه قم نداده و حتی مسئولان بهداشتی استان نیز چنین توصیه و درخواستی را نداشتند.