۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری:

دولت تمام توان خود برای مهار کرونا را بسیج کرده است

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۳۱
کد خبر: 418577
دولت تمام توان خود برای مهار کرونا را بسیج کرده است

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تمام توان خود را برای مهار ویروس کرونا بسیج کرده و رییس جمهوری دستور تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس را داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت افزود: امشب اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس در وزارت بهداشت تشکیل شد. تعدادی از اعضای دولت و نیروهای مسلح و اعضای این ستاد در جلسه حضور داشتند. موضوع مقابله با ویروس کرونا که در چین اتفاق افتاده و به کشورهای مختلف سرایت کرده است. آثار آن در برخی شهرها مثل قم ظاهر شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز درباره مسائل مهمی بحث شده و دبیر ستاد مشخص شد. کمک‌ها و نیازهای وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلف نیز اعلام شد و از امشب دبیرخانه این ستاد در وزارت بهداشت خواهد بود و به کمک نیروهای متخصص وزارت بهداشت، برنامه ریزی می‌کند و تا فردا جلسه‌های مختلفی برگزار شده و دستورالعمل‌های مختلف تدوین می‌شود.

جهانگیری گفت: اختیارات این ستاد کامل است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند با این ستاد همکاری کنند. کارخانه‌هایی که ماسک طبی تولید می‌کنند در چنین شرایط خاصی که پیش آمده باید طوری که وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌خواهد، سه شیفت تولید کنند و مردم برای برخی نیازهای اولیه برای مقابله با این ویروس دچار مشکل نشوند و اگر به چیزی نیاز دارند، در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: در اولین فرصت به اندازه مورد نیاز، ماسک و موارد دیگر تولید شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاست و کشور ما در منطقه از نظر توانمندی پزشکی حتی در سطح بین المللی جزو کشورهای مهمی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و این ظرفیت در مقاطع مختلف نشان داده شده است. مدیریت درمان کشور نیز توانمند است و مردم به مدیریت و توانمندی پزشکی کشور اعتماد داشته باشند. ما قادر هستیم این مشکل را در روزهای نخست و با دعای خیر مردم کنترل کنیم تا تلفات زیادی نداشته باشیم و انشالله نخواهیم داشت. وزارت بهداشت نیز با اطمینان مسلط بر اوضاع هستند و در روزهای آینده خبرهای خوبی از زبان مسئولان مرتبط می‌شنویم.

جهانگیری گفت: مطالب مرتبط با این موضوع را فقط از زبان مسئولان وزارت بهداشت باید بشنویم و همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها و صداوسیما و مطبوعات و فضای مجازی که برای دل سوزی مردم فعال هستند، آنچه واقعیت دارد را با مردم در میان بگذارند. نه قصد داریم کم نمایی کرده و نه بزرگ نمایی کنیم تا مردم نگران نشوند. کارگروهی که برای اطلاع رسانی تشکیل می‌شود، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی مردم می‌توان با این مشکل مقابله کرد.