۰ نفر

در این کشور پرتاب سیگار از ماشین، 11هزار دلار جریمه دارد

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 410779
در این کشور پرتاب سیگار از ماشین، 11هزار دلار جریمه دارد

طبق مجازات جدید تصویب شده توسط دولت استرالیا، رانندگانی که سیگار خود را به بیرون از ماشین پرتاب کنند ۱۱ هزار دلار جریمه می‌شوند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری "cbs" در گزارشی نوشت، این مجازات در ماه دسامبر توسط دولت استرالیا به تصویب رسید و با آغاز این هفته به اجرا درآمده است. 

دولت استرالیا با تصویب این قانون سخت به دنبال راه‌های جلوگیری از آتش‌سوزی در ایالت‌های این کشور است؛ "نیو ساوت ولز" یکی از ایالت‌های آسیب‌دیده از آتش‌سوزی است، به طوری که هزاران نفر مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند و بیش از 800 میلیون حیوان  جان خود را از دست داده‌اند.

مجازات جدید همچنین می‌تواند برای مسافران اعمال شود و در صورت ارتکاب این جرم 10 نمره منفی در گواهینامه فرد خاطی ثبت می‌شود. 

"برایان مک دونو"، رئیس انجمن خدمات آتش‌نشانی استرالیا نسبت به مجازات جدید دولت گفت: « امیدوارم این حرکت باعث شود مردم برای پرتاب سیگار روشن خود بیشتر فکر کنند.» 

این اولین مجازات سخت در نوع خود در کشور استرالیا است که توسط دولت به تصویب رسیده است. 

استرالیا در برابر آتش‌سوزی‌های این فصل که از ماه سپتامبر شروع شده، با تخریب بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است؛ آتش میلیون‌ها هکتار از اراضی کشور استرالیا را سوزانده، هزاران خانه را ویران کرده و ده‌ها نفر را کشته است.