۰ نفر

جدال باران و آتش در جنگل‌های استرالیا

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۰:۴۷
کد خبر: 410401
جدال باران و آتش در جنگل‌های استرالیا

رسانه‌های استرالیایی از بارش باران در مناطق شرقی این کشور که گرفتار در حریق‌های جنگلی است خبر دادند؛ هرچند که شعله‌های آتش در برخی مناطق غیر قابل کنترل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امروز (جمعه) برای دومین روز بخش‌هایی از شرق استرالیا که گرفتار آتش‌سوزی‌های جنگلی است، شاهد بارش باران بوده است. بارش باران توانسته تا حدودی وضعیت بحرانی یک ماهه در این مناطق را تا حدودی تعدیل کند؛ هرچند که مواردی از آتش سوزی همچنان از کنترل خارج است.

افزایش رطوبت هوا طی روزهای اخیر توانست تا حدودی به نیروهای آتش‌نشان کمک کند که بتوانند در راستای مقابله با آتش‌سوزی‌های کم سابقه اخیر، به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنند.

آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در استرالیا تاکنون به کشته شدن ۲۸ تن در این کشور منجر شده، بخش‌های وسیعی از مناطق جنگلی را سوزانده و به تخریب هزاران خانه منجر شده است.

به گفته نیروهای آتش‌نشان با وجود بارندگی قابل توجه طی دو روز گذشته، همچنان ۳۰ مورد حریق در ایالت نیوساوت ولز گزارش شده که از کنترل خارج است و گستردگی آن نسبت به قبل تغییری نداشته است. همچنین چندین مورد آتش‌سوزی دیگر در ایالت ویکتوریا گزارش شده است.