۰ نفر

پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین به معلمان عشایری

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبر: 395516
پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین به معلمان عشایری

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از پیشنهاد این وزارتخانه برای اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمان مناطق عشایری و روستایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا سیفی، مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تأثیر افزایش قیمت بنزین در وضعیت معلمان مناطق عشایری اظهارکرد:‌ هم‌اکنون سه هزار راهبر آموزشی داریم که نقش آنها بسیار مهم است.

وی افزود: نقش کلیدی راهبران آموزشی، سرکشی به مدارس است و آنها پل ارتباطی بین آموزش و پرورش مناطق با مدیران مدارس هستند که به صورت دوره‌ای و منظم از مدارس عشایری و روستایی در مناطق محروم و دوزبانه سرکشی می‌کنند بنابراین کار آنها بسیار اهمیت دارد.

 مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: یک سوم راهبران آموزشی یعنی هزار نفر در مناطق عشایری فعالیت و به مدارس سرکشی می‌کنند، این گروه با افزایش قیمت بنزین دچار مشکل خواهند شد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

سیفی عنوان‌کرد: آموزش‌وپرورش پیشنهاد داده است همانگونه که برای سرویس مدارس سهمیه ویژه بنزین اختصاص یافته برای راهبران آموزشی هم این کار انجام شود چرا که نقش آنها در کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان، بالا بردن انگیزه به ویژه در بین دانش‌آموزان دختر و در نهایت افزایش پوشش تحصیلی بسیار مهم است.

وی گفت: وزیر آموزش‌وپرورش هم تأکید دارد که حتماً برای معلمان عشایری در مناطق محروم، روستایی و مرزی از طریق دولت سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا خللی در روند آموزش ایجاد نشود.