۰ نفر

گسترش روابط گردشگری میان ایران و لبنان

۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۴۵
کد خبر: 379004
گسترش روابط گردشگری میان ایران و لبنان

عباس خامه یار رایزن فرهنگی ج.ا.ایران با اوادیس کیدانیان وزیر گردشگری لبنان دیدار و در خصوص مسائل گردشگری و گسترش این صنعت میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خامه یار در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از این دیدار در آغاز دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از وزیر گردشگری لبنان جهت سفر به ایران و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورمان را تقدیم وی نمود که مورد استقبال کیدانیان قرار گرفت.
رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشورها و وجود گردشگران فراوان ایرانی و لبنانی که عاملی برای معرفی فرهنگ ها و تمدن میان دو کشور هستند خواستار بهره بردن از این فرصت جهت بهبود وضعیت اقتصادی و فعال تر شدن آن میان دو کشور شد.
خامه یار با اشاره به وجود توافقنامه های امضا شده میان دو کشور خواستار اجرایی شدن آنها شده و ضمن اشاره به ظرفیت های موجود گردشگری میان دو کشور گفت: ایران می تواند در نمایشگاه های گردشگری خود زمینه حضور لبنان به عنوان میهمان ویژه جهت معرفی فرهنگ،تاریخ و اماکن گردشگری دینی و تاریخی  این کشور را فراهم نموده و در مقابل چنین فرصتی نیز در لبنان برای معرفی فرهنگ، تمدن و اماکن سیاحتی و تاریخی ایران فراهم گردد.
اوادیس کیدانیان نیز با اشاره به خاطره خوش حضور خود در دهمین نمایشگاه گردشگری در ایران در سال 2017میلادی ضمن استقبال از این طرح گفت: طرح آوردن گردشگر به یک کشور کمک بسیار زیادی به معرفی کشورها به یکدیگر خواهد کرد که در این رابطه نیازمند ایجاد هماهنگی میان شرکت های سیاحتی بخش خصوصی دو کشور و برگزاری نشست های مشترک جهت فراهم نمودن زمینه های همکاری توریستی است.
وزیر گردشگری لبنان در ادامه پیشنهاد داد تا با تولید فیلم های ترویجی جهت مسافرت به ایران و بالعکس و نمایش آنها از طریق شبکه های تلویزیونی دو کشور و نیز تولید سریال و یا فیلم های سینمایی با هدف ترویج فرهنگ و تمدن دو کشور و پخش آن از شبکه های پر بیننده می توان به صنعت گردشگری کمک شایانی نمود.
وی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را جهت افزایش تعداد گردشگران میان دو کشور خواهیم نمود و زمینه برگزاری نشست های تجاری میان دو کشور جهت برپایی نمایشگاههای مشترک با حضور شرکت های گردشگری و سیاحتی را فراهم خواهیم نمود.
رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به این که در ایران 31 استان با جاذبه های سیاحتی فراوان وجود دارد که هر کدام به نوبه خود با برگزاری نمایشگاههای اختصاصی جهت معرفی ظرفیت های گردشگری خود می توانند کمک فراوانی در این راستا داشته باشند تا هر کدام به سهم خود ضمن معرفی جاذبه های توریستی خود نسبت به معرفی جاذبه های لبنان در همین نمایشگاههای داخلی اقدام نمایند.
وزیر گردشگری لبنان ضمن ارائه پیشنهاد جهت حضور ایران در نمایشگاه گردشگری لبنان که قرار است در ماه فوریه سال آینده میلادی در لبنان برگزار شود گفت: با وجود سختی ها و مشکلاتی که ممکن است در این راه وجود داشته باشد اما بنده معتقد به این کار هستم و خود را جزئی از این محور  می دانم  ، و ایران به رغم وجود تحریم ها توانسته تمام نیازهای خود را از ظرفیت های  داخل تأمین کند و می تواند پس از چین دومین کشور صنعتی باشد که پیشرفت چشمگیری را در زمینه های مختلف داشته باشد.
خامه یار در پایان بار دیگر از دیدار با وزیر گردشگری لبنان ابراز خرسندی نموده و خواستار پیگیری هر چه زودتر جهت اجرایی کردن توافقنامه های گذشته و ارائه طرح های تازه جهت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری میان دو کشور شد.