۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

امکان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 360462
امکان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است که با بودجه درنظر گرفته‌شده امکان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین سوابقش در وزارت آموزش و پرورش، گفت: مدیر‌کلی آموزش و پرورش خراسان رضوی آخرین سمت بنده در آموزش و پرورش بود که البته همزمان در همین دوره مسئولیت 10 دبیرخانه کشوری را نیز به‌عهده داشتم.

وی درباره امکان اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با توجه به اختصاص بودجه محدود 2 هزار میلیارد تومانی برای این مهم، اظهار داشت: با این بودجه در نظر گرفته‌شده، امکان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی وجود ندارد، اما با توجه به محدودیت منابعی که دولت با آن مواجه است، با همین بودجه می‌‎توان رتبه‌بندی معلمان را کلید زد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "باید تلاش کنیم برای اجرای کامل نظام رتبه‌بندی از اعتبارات بیشتری متناسب با ظرفیت‌های دولت استفاده کنیم"، اجرای نظام رتبه‌بندی را یکی از ضروریات وزارت آموزش و پرورش دانست.

حسینی با اشاره به حضورش در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست به هیچ عنوان برنامه‎ای ارائه نکردم، بلکه فقط جهت‌گیری‌ها را مطرح کردم؛ برنامه‌ای که ظرف یک هفته تدوین شود، قطعاً برنامه درست و جامعی نیست و در حال حاضر به‌روی تدوین برنامه‌ای عملیاتی متمرکز هستیم.

وی با یادآوری اینکه مهم‌‎ترین مأموریتی که برای دوران سرپرستی تعریف شده، اجرای درست طرح مهرماه است، اضافه کرد: تبلور اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، در طرح مهر بوده که برنامه‌ریزی‌ها برای آن در دست اقدام است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه فصل بودجه‌ریزی است، تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر برای حوزه آموزش و پرورش در دست اقدام داریم.

حسینی با یادآوری نخستین نشستش با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نمایندگان عمیقاً به مسائل آموزش و پرورش آشنا هستند و تلاش خواهیم کرد در جهت حل این مسائل گام برداریم.