۰ نفر

پاستوریزه کردن شیر به وسیله قورباغه!

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۰۶
کد خبر: 352910
پاستوریزه کردن شیر به وسیله قورباغه!

اگر وقتی در حال خوردن شیر هستید به شما بگویند در لیوان شیرتان یک قورباغه حضور داشته چه حالی خواهید داشت؟ جالب است بدانید که سالها پیش بسیاری از مردم این موضوع را می‌دانستند و باز هم از لیوانشان شیر می‌نوشیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، استریل کردن لبنیات موضوعی مهم است که از بسیاری از بیماری های ویروسی، میکروبی و باکتریایی پیشگیری می کند. اما این موضوع قدمتی طولانی ندارد.

شاید باورکردنی نباشد اما سال ها پیش مردم در کشورهای روسیه و فنلاند، در ظرف های نگهداری شیر، قورباغه می انداختند. این کار از دید برخی ها و به ویژه خرافاتی ها با هدف بارور شدن گاوها، افزایش روزی خانواده و مواردی مشابه بود. اما هلندی ها و روس ها به تجربه دریافته بودند که هربار قورباغه ای را در ظرف شیر پرت می کنند، شیر دیرتر خراب می شود.

بر همین اساس نیز نه تنها شیر سالم تری در اختیار داشتند بلکه بخش بیشتری از محصولات خود را به فروش می رساندند. این روش تا سال 1805 که نخستین نمونه های دستگاه برودت ویژه نگهداری شیر و گوشت و... رونمایی شد رایج بود.

 شاید با خواندن این موضوعات تصور کرده باشید که روس ها و هلندی ها اشتباه می کردند، اما جالب است بدانید این شما هستید که اشتباه می کنید چرا که بر اساس یک تحقیق که در سال 2012 به رهبری شیمیدان ارشد دانشگاه ایالتی مسکو انجام شد، مشخص شد که سطح بدن قورباغه ها حاوی مقادیری مشخص از 76 پپتید  و یک رشته آمینو اسیدند  که ترکیبات ضد میکروبی ایجاد می کند و البته مثل آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های سالمونلا و استافیلوکوک کار می کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت روس ها و فنلاندی ها صدها سال پیش بر حسب تجربه یک کشف علمی بزرگ داشتند اما از این کشف علمی بی خبر بودند.