۰ نفر

برخورد با 60نفر از عناصر مرتبط با منافقین

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 348911
برخورد با 60نفر از عناصر مرتبط با منافقین

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌ شرقی گفت: در سال گذشته منافقان با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی پیش آمده و با موج‌سواری، فعالیت‌های خود را گسترش دادند و ۶۰ نفر از عناصری که با سرپل‌های منافقان در ارتباط بودند، برخورد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اعلام اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مهم‌ترین نهادهای یک جامعه هستند، اظهار داشت: در کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی نیز این نهادها از قدرتمندترین نهادها هستند.

وی انقلابی بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری را از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) برشمرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش توطئه‌های دشمنان، نهادی به نام وزارت اطلاعات تشکیل شد که وظایف متعددی در تمام ابعاد جامعه برای این وزارتخانه تعریف شد.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی یکی از مهمترین وظیفه وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت پایدار در کشور دانست و گفت: امنیت و آرامش حق مردم است و یکی از وظایف وزارت اطلاعات خنثی کردن توطئه‌های دشمن است‌.

این مقام امنیتی با اعلام اینکه یکی از چالش‌ها و تهدیدات اصلی کشور نقش سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی است، تأکید کرد: جمع آوری اطلاعات (جاسوسی) از تمام حوزه‌های یک کشور و نفوذ در عرصه‌های مختلف از جمله نقش‌های این سرویس‌های اطلاعاتی است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه از ظرفیت‌های گروه‌های معاند خارج‌نشین از قبیل منافقان، سلطنت طلبان، جریانات چپ (کمونیست‌ها) و تجزیه‌طلبان استفاده می‌کنند و با مدیریت و هدایت آنها در موضوع‌های محلی، ملی و بین‌المللی سعی در رسیدن به اهدافشان را دارند.

وی افزود: مثلث شوم آمریکا، غرب و صهیونیست وظیفه برگزاری نشست، هماهنگی و آموزش این جریان‌های معاند را با تامین و پشتیبانی مالی عربستان سعودی بر عهده دارند.
 
مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که وظیفه اصلی جریان‌های معاند ایجاد شبهه و اختلاف در جامعه است، گفت: ایجاد اختلاف بین جریان‌های درون نظام، اختلاف بین مسوولان، ناکارامد نشان دادن نظام، تلاش برای ترویج دین‌زدایی و فرهنگ غیراسلامی از جمله این اقدامات هستند.

این مقام امنیتی با اعلام اینکه مهم‌ترین وظیفه ما مقابله نرم‌افزاری است، گفت: ترویج و آگاهی‌بخشی به مسوولان، نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه، برگزاری همایش‌ها و جلسه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف مهم‌ترین اقداماتی است که در سال گذشته انجام شد و امسال نیز جزو اولویت‌های اداره کل اطلاعات استان است. 

به گفته این مقام امنیتی، یکی دیگر از وظایف سرویس‌های اطلاعاتی دشمن ارتباط با نخبگان و عناصر تاثیرگذار جامعه است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌ شرقی، توجه به حقوق مردم و پیگیری مطالبات و شکایت آنها، شناسایی موانع و مشکلات روزمره در حوزه بیکاری، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تولید، تنظیم بازار ارز و گران فروشی را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد.

این مسوول اطلاعاتی با اعلام اینکه به دنبال محدود کردن افراد، نخبگان و سرمایه‌گذاران نیستیم، گفت: تلاش برای ایجاد ارتباط جامعه با سرمایه‌گذاران، استفاده از ظرفیت آنها، ایجاد اعتماد بین سرمایه‌گذاران و دولت و رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف از وظایف دیگر اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.

وی با اشاره به شناسایی و ضربه زدن به تیم‌های تکفیری، منافقان و تجزیه‌طلبان، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌ شرقی در مسیر انتقال تکفیری‌ها قرار دارد، تعدادی عناصر تکفیری که از طریق باندهای قاچاق در حال انتقال بودند، دستگیر شدند.

به گفته مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در سال ۹۷ فعالیت منافقان در استان گسترده‌تر شده و برای سال ۹۸ نیز ماموریت‌هایی از قبیل جمع‌آوری اطلاعات را در دستور کار دارند.

این مسوول اطلاعاتی ادامه داد: در سال گذشته منافقان با سو استفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی پیش آمده و با موج سواری فعالیت‌های خود را گسترش دادند و با ۶۰ نفر از عناصری که با سرپل‌های منافقان در ارتباط بودند، برخورد شد.

به گفته مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، این عناصر به دنبال تهیه سلاح و مواد منفجره برای ایجاد اختلال در امنیت استان بودند.

وی همچنین گفت: در این راستا ۵۰ نفر نیز شناسایی و توجیه شدند.