۰ نفر

تاکسی اینترنتی ایرانی از اوبر جلو زد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱
کد خبر: 344671
تاکسی اینترنتی ایرانی از اوبر جلو زد

اسنپ که به اوبر ایران شهرت دارد با ثبت رکورد دومیلیون سفر در روز که ناشی از استقبال از فناوری تاکسی اینترنتی است، از اوبر جلو زده است.

به گزارش بلومبرگ، اسنپ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که اسنپ تهران از اوبر در تمامی شهرهای بزرگ دنیا مشتریان بیشتری دارد و دستیابی به چنین موفقیتی در عرض تنها سه سال اسنپ را به یکی از بهترین شرکت های اینترنتی دنیا از نظر سرعت رشد مبدل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در دو سال اخیر، خاورمیانه به یکی از کانون های توجه شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ بین المللی مبدل شده و برخی غول های دنیای فناوری برای خرید شرکت های خلاق محلی در این بخش از جهان اقدام کرده اند. به عنوان مثال می توان از خرید شرکت کریم توسط اوبر با پرداخت 3.1 میلیارد دلار خبر داد. کریم نیز خدماتی مشابه با اوبر و اسنپ در کشورهای عربی ارائه می کند.

بررسی های موسسه تحقیقاتی Magnitt نشان می دهد، از سال 2015 بدین سو، سرمایه‌گذاری و صرف بودجه در حوزه استارت اپ‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا سالانه 50 درصد رشد داشته و پیش بینی می شود این روند ادامه یابد.

تحریم های دولت ترامپ علیه ایران، اگر چه سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی را از این کشور دور کرده، اما باعث شده سرمایه گذارانی مانند ام تی ان از آفریقای جنوبی که قبلا در حوزه مخابرات ایران سرمایه گذاری کرده بود، بر روی اسنپ هم سرمایه گذاری کند. اسنپ هم اکنون در 34 کشور فعال است و 1.5 میلیون نفر راننده با آن همکاری می کنند. اسنپ یکی از پنج شرکت برتر ارائه دهنده خدمات کرایه تاکسی در جهان است.