۰ نفر

هفته آینده هفته خوش بارشی است

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۵۲
کد خبر: 262033
هفته آینده هفته خوش بارشی است

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور هفته آینده هفته خوش بارشی است و بارش ها تقویت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت افزود: مدل ها نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق شاهد بارندگی، رعد و برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور و در دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس به ویژه در استان های کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، چهار محال و بختیاری، در دامنه های البرز در استان تهران، البرز، قزوین، سمنان، سواحل دریای خزر به ویژه در استان های مازندران و گلستان و همچنین خراسان شمالی رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر امروز افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و رعد و برق را در برخی از مناطق شمال غرب کشور و همچنین استان کرمان پیش بینی می کنیم

به گفته وی، امروز بعدازظهر در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و بعضی از مناطق استان فارس وزش باد شدید را پیش بینی می کنیم و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق وجود دارد.

حقیقت بیان کرد: تشدید بارش ها را امروز در قسمت های زاگرس مرکزی و سواحل شرقی و مرکزی دریای خزر، به طور خاص در استان های کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گلستان و مازندران پیش بینی می کنیم.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین پیش بینی کرد: دمای هوا در شمال شرق کشور به ویژه در استان گلستان، خراسان شمالی و قسمت های شرقی استان مازندران بین 6 تا 8 درجه سلسیوس کاهش یابد.

وی گفت: سامانه ای که وارد کشور شده است، فردا تقویت می شود و در مناطق جنوب غرب، جنوب، مرکز و غرب کشور، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و بخش هایی از شرق و جنوب شرق را دربرمی گیرد و بارش های پراکنده ادامه دارد و پیش بینی ما این است که این وضعیت در شمال شرق کشور نیز به همین شکل ادامه دارد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه سامانه ای که وارد کشور شده ابرهای جوششی به همراه دارد انتظار می رود که در مناطق مرتفع و کوهستانی استان های واقع در زاگرس مرکزی نیز شاهد تگرگ باشیم.

حقیقت تاکید کرد: روز شنبه این سامانه بارشی مجددا فعال است و در اغلب مراکز کشور به ویژه غربی، مرکزی و شمال بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را به دنبال دارد

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: همچنان دو سه روز آینده خلیج فارس مواج است و احتمال افزایش ارتفاع موج نیز است

وی همچنین درباره وضعیت جوی در پایتخت نیز گفت: در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده را پیش بینی می کنیم و بیشینه دما به 23 می رسد و فردا هم احتمال بارش پراکنده وجود دارد و بیشینه دما 23 خواهد بود..

حقیقت گفت: روز شنبه هوای تهران خنک تر می شود و بیشینه دما به 20 می رسد ؛ همچنان توقع داریم که رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق پایتخت رخ دهد.

به گفته وی دیروز بیشینه دمای پایتخت 25 و امروز صبح هم کمینه دما 12 درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز گذشته سردترین و گرمترین مناطق کشور به ترتیب چالدران در استان آذربایجان غربی با کمینه دمای منفی 4.2 و راسک در استان سیستان و بلوچستان 38.4 بود.