۰ نفر

بدهی ۴۴ میلیارد تومانی وزارت کشور به بازنشستگان

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴
کد خبر: 155910
بدهی ۴۴ میلیارد تومانی وزارت کشور به بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به کسری بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی استانداری‌های کشور گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته با وزیر کشور و رئیس جمهور، مقرر شد بخشی از این بدهی تا پایان سال تصویه شود.

جواد ناصریان در نخستین نشست معاونت‎های هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری‎های منطقه یک کشور در گرگان با اعلام کسری 250 میلیارد تومانی بودجه استانداری های کشور، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بخشی از این مقدار تصویه می‌شود.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایسنا، وی از درجه ‌بندی فرمانداری‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: طی دو هفته آینده نتیجه قطعی درجه بندی توسط سازمان استخدامی‎ها تعیین تکلیف می شود و امیدواریم با این اتفاق مشکل ساختار فرمانداری ها بر طرف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور به ارائه طرح جدید تعیین دیون بازنشستگان در برنامه ششم توسعه که در مجلس تهیه شده اشاره و خاطرنشان کرد: با این طرح براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده حقوق و دستمزد بازنشستگان را در صورت افزایش غیرعادی حقوق آنها در دو سال پایانی کار، براساس حقوق پنج  سال آخر محاسبه کند.

ناصریان به بدهی ۴۴ میلیارد تومانی وزارت کشور به وزارت نیرو و دیون معوق بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: تلاش داریم بتوانیم شکاف سنوات بازنشستگی را کم کنیم اما درعین‌حال نگران هستیم اگر درخواست طرحی که برای بازنشستگان در مجلس ارائه‌شده تصویب شود بسیاری از نیروهای مجرب دستگاه‎های اجرایی را از دست می‎دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: این اقدام به منظور برقراری مستمری بازنشستگی با کنترل نرخ رشد حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان انجام می‌شود که آسیب‎های زیادی را بوجود خواهد آورد. 

وی یاد آور شد: با اجرا شدن این قانون تقاضا برای بازنشستگی افزایش پیدا می‎کند و این امر سبب خارج شدن نیروهای مجرب و با سابقه از سیستم دولتی می شود.

ناصریان از عملی شدن قول اختصاص خودرو به فرمانداری‌های کشور نیز خبر داد و تصریح کرد: مکاتبات تحویل ۱۲۰ خودرو ظرف دو هفته آینده انجام می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه سهم هر استان در تحویل خودرو مشخص شده است اظهار کرد: مقرر شده هر ۱۰ روز ۵۰ دستگاه خودرو تحویل بگیریم  و تاکنون از این محل 211 دستگاه خودرو تحویل گرفته شد.