۰ نفر

قیمت سکه در بازار آزاد امروز

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبر: 470862
قیمت سکه در بازار آزاد امروز

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون تومان و قیمت دلار ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 308 هزار تومان، قیمت دلار 29 هزار و 300 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 14میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13میلیون و 600 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 750 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 850 هزار تومان و سکه گرمی2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 308 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 739 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 668 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از روزهای گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

 در بازار جهانی، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد کاهش به 1889 دلار و 46 سنت رسید. قیمت طلا در اوایل امروز به بالاترین رقم یک هفته اخیر یعنی 1899 دلار و 12 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.52 درصد افت به 1893 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت طلا در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه یعنی کاهش 4 درصدی از نوامبر 2016 تاکنون قرار دارد. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با 0.1 درصد افزایش مواجه بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از جولای 2019 قرار گرفت.

 در این زمینه بخوانید:

سرگیجه قیمتی دلار و سکه

سکه رکورد زد؛ تقاضای خرید سکه بالاست

 

مارگارت یانگ، استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «شاخص ارزش دلار همچنان عامل اصلی نوسانات قیمتی در بازار طلاست... مناظره امروز صبح حاوی نکات چندان غیرمنتظره ای نبود.»

مناظره امروز که در اوهایو برگزار شد، با طرح انتقادات بایدن در مورد عملکرد ترامپ در زمینه کووید 19، اقتصاد و مالیات ها به جنجال و بگو مگو کشیده شد.

عامل دیگری که تا حدودی موجب کاهش قیمت طلا شد، انتشار آمارهای مثبت از میزان تولید و فعالیت های خدماتی در چین بود که بر خلاف انتظار تحلیلگران موجب تقویت روند ترمیم اقتصادی این کشور شده است.

سرمایه گذاران در حال رصد کردن تحولات بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا هستند. نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته امیدوار است که این هفته توافقی در این زمینه با کاخ سفید به دست بیاید.