۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

از بازار طلا چه خبر؟/ افزایش مجدد تقاضا برای خرید طلای آب‌شده

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبر: 466689
از بازار طلا چه خبر؟/ افزایش مجدد تقاضا برای خرید طلای آب‌شده

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه رشد قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: این روند تا زمانی که نرخ ارز و اونس صعودی باشد، ادامه خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت طلا و سکه نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۵ و ۳۰۰هزار تومان گران شده که این روند همچنان متاثر از رشد نرخ ارز و اونس جهانی است.

محمدولی از افزایش مجدد تقاضا برای خرید طلای آب شده خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد اما مجددا برای طلای آب شده متقاضی زیاد شده که ما همچنان مثل گذشته هشدار می‌دهیم که مردم به این بازار ورود نکنند.

رییس اتحادیه طلا گفت: پیشنهاد ما به مردم خرید مصنوعات طلا است، چراکه این کالا علاوه بر جنبه زینتی همیشه سرمایه امنی برای مردم بوده و بازدهی خوبی در بلندمدت دارد، همچنین درحال حاضر واحد‌های تولیدی و توزیعی ما دچار رکود شدیدی شده‌اند که با این اقدام چرخ تولید دوباره به راه خواهد افتاد.

او همچنین درباره روند پیش‌روی بازار طلا توضیح داد: همانطور که شاهد هستیم قیمت دلار افزایشی بوده و بهای اونس جهانی هم روبه بالا است، بنابراین در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا و سکه ارزان شود؛ لذا از بانک‌مرکزی خواستاریم که هرچه سریع‌تر آرامش را به بازار ارز بازگرداند.

قیمت طلا و سکه ۲۳شهریور ماه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح آخرین قیمت طلا و سکه گفت: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ١٢میلیون و ۷۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسیده که هر کدام در مقایسه باآخرین نرخ روز گذشته به ترتیب ۳۰۰ و ۱۵۰هزار تومان گران‌تر شده است.

به گفته محمدولی، نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی با نرخ یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله می‌شود و همچنین قیمت طلای۱۸ عیار با حدود ۲۵هزار تومان رشد نسبت به دیروز، به گرمی یک میلیون و ۲۰۱هزار تومان افزایش یافت.