۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

طلا تا پایان هفته ارزان‌ می‌شود؟/ تقاضا برای سکه ۸۰درصد کاهش یافت

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸
کد خبر: 454271
طلا تا پایان هفته ارزان‌ می‌شود؟/ تقاضا برای سکه ۸۰درصد کاهش یافت

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه تا پایان هفته درصورت ثبات نرخ ارز خبر داد و گفت: قیمت طلا طی دو روز گذشته بیش از ۱۰۰هزار تومان و سکه یک میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: با وجود افزایش حدود ۱۴دلاری ارزش اونس، روز گذشته قیمت سکه و طلا در پی افت چشمگیر نرخ ارز نزولی شد و این روند تا امروز ادامه داشت به طوریکه قیمت طلا نسبت به دو روز پیش حدود ۱۰۵ و نسبت به دیروز ۶۰هزار تومان ارزان شده است.

حباب سکه به ۷۵۰هزار تومان رسید

او اضافه کرد: قیمت سکه نیز نسبت به دو روز پیش حدود یک میلیون و در مقایسه با روز گذشته ۶۰۰هزار تومان سقوط کرده، ضمن اینکه حباب سکه هم از یک میلیون به ۷۵۰هزار تومان رسیده است.

افت ۸۰درصدی تقاضا برای خرید طلا و سکه

بذرافشان درباره میزان تقاضا در بازار نیز توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت طلا و کاهش سطح توان خرید مردم، تقاضا برای خرید طلا از ابتدای سال حدود ۸۰درصد و تقاضا برای سکه طی دو روز گذشته نیز همین مقدار کاهش یافته است.

به گفته دبیر اتحادیه طلا، تقاضا برای مصنوعات طلا از ابتدای سال به شدت کاهش یافته به طوریکه حتی می‌توان گفت به صفر رسیده، در همین راستا واحد‌های تولیدی و توزیعی هم به شدت متضرر شدند تا جاییکه از ابتدای سال حدود ۱۵درصد آن‌ها کسب‌و‌کار خود را تعطیل کردند.

او ادامه داد: از روز گذشته میزان تقاضا برای فروش نسبت به خرید بیشتر بوده اما نمی‌توان گفت مردم برای فروش طلا و سکه به بازار هجوم آورده‌اند.

پیش بینی قیمت طلا

بذرافشان درباره آینده قیمت طلا و سکه تا پایان هفته اظهار کرد: اگر کنترل و روند نزولی نرخ ارز ادامه‌‌دار باشد، تا پایان هفته شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز تیر ماه

او در پایان با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: امروز در بازار آزاد تهران قیمت طلای ۱۸عیار به گرمی ۹۶۶هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰میلیون و ۳۰۰ و طرح قدیم به ۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

بذرافشان افزود: همچنین نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰، ربع سکه سه میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان معامله می‌شود.