۰ نفر

یک عضو اتاق بازرگانی تهران:

دلار در وضعیت قرمز قرار گرفت!

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبر: 450552
دلار در وضعیت قرمز قرار گرفت!

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افزایش نرخ ارز تاکید کرد: دلار در وضعیت قرمز قرار گرفته که ادامه این روند، وضعیت معیشت مردم را به خطر خواهد انداخت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با انتقاد از افزایش بی‌منطق نرخ ارز اظهار کرد: برخلاف اینکه پیش‌بینی‌ شده بود دلار وارد مدار نزولی خواهد شد، اما شاهد صعود دوباره نرخ ارز هم در بازار آزاد و هم قیمت دلار در صرافی ملی هستیم به طوریکه دلار امروز در این صرافی با قیمت ۲۰هزار و ۷۰۰تومان فروخته می‌شود.

او‌ با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در راستای کنترل نرخ ارز ادامه داد: بانک‌مرکزی برای کنترل نرخ ارز سعی دارد تا با افزایش قیمت صرافی ملی، فاصله دو نرخ آزاد و بانکی را کاهش دهد ضمن اینکه طی چند روز گذشته حجم عرضه هم بیشتر شده اما متاسفانه قیمت دلار همچنان صعودی است.

رییس کمیته ارزی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: دلار اکنون در مرحله قرمز قرار گرفته و با توجه به این که وضعیت این بازار بر قیمت سایر کالا‌ها تاثیر مستقیم دارد، ادامه این روند معیشت مردم را به خطر خواهد انداخت ضمن اینکه همین حالا هم با وجود بیماری کرونا شرایط اقتصادی خوبی نداریم، لذا بانک‌مرکزی باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام دهد.

انصاری در پاسخ به این سوال که قیمت دلار باید چقدر باشد؟ تصریح کرد: علاوه بر تاثیر مشکلات پیش آمده در تجارت خارجی و بازگشت ارز صادراتی بر نرخ ارز، در واقع فنر دلار به خاطر تورم بالای موجود در رفته که نمی‌توان آن را دستوری کنترل کرد اما اگر بخواهیم نرخی برای آن اعلام کنیم، می‌توان گفت شرایط اقتصادی امروز ما ظرفیت دلار بیش از ۱۷هزار تومانی را ندارد چه بسا این نرخ هم شرایط مطلوبی را ایجاد نخواهد کرد.