۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان تیر

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
کد خبر: 450003
پیش بینی قیمت طلا تا پایان تیر

یک عضو اتحادیه طلا از احتمال افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان تیرماه در صورت ادامه روند صعودی نرخ ارز و بهای اونس خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بر خلاف کاهش قیمت طلا در روزهایی پایانی هفته گذشته، این فلز گرانبها معاملات هفته جاری را با قیمت تقریبی ۸۳۰هزار تومان آغاز کرد اما مجددا متاثر از جهش نرخ ارز و رشد بهای اونس، تا گرمی ۸۷۵هزار تومان که بالاترین قیمت تاریخی طلا بود پیش رفت.

حالا از آنجا که بازار ارز همچنان در مدار افزایشی است، فعالان بازار طلا پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت سکه و طلا نیز همپای این بازار موازی صعودی خواهد بود؛ در همین رابطه نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: هفته گذشته با کاهش قیمت طلا انتظار می‌رفت که این روند ادامه‌دار باشد اما رشد دوباره نرخ دلار در معاملات هفته جاری مسیر بازار طلا را هم تغییر داد به طوریکه طی این هفته قیمت طلا حدود ۴۵هزار و سکه ۶۰۰هزار تومان گران شد.

بانک‌ها امروز دلار را چند می‌خرند؟

او ادامه داد: ضمن اینکه در این هفته شاهد رکوردهای جدید برای قیمت طلا و سکه بودیم؛ طی این مدت سکه طرح جدید از کانال ۹میلیون تومان عبور کرد و طلا گرمی ۸۷۵هزار تومان را دید.

به گفته بذرافشان، افت شدید ارزش ریال باعث شده تا مردم به سمت خرید دارایی‌های با ارزش مثل طلا و سکه بروند که پیش‌بینی می‌شود با بالا رفتن سطح تقاضا و رشد نرخ ارز و اونس، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان ماه باشیم.

وی در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۸۶۳هزار تومان، سکه امامی ۹میلیون و ۳۰هزار و سکه بهار آزادی هشت میلیون و ۵۲۰هزار تومان است.

بذرافشان ادامه داد: همچنین بهای نیم سکه در بازار امروز به چهار میلیون و ۵۰۰، ربع سکه دو میلیون و ۵۰۰ و سکه یک گرمی به یک میلیون و ۳۴۰هزار تومان رسید.