۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی مخاطبان اقتصاد آنلاین از آینده دلار/بیش از ۶۰درصد مخاطبان پیش‌بینی می‌کنند دلار تا پایان تابستان کمتر از ۱۳هزار تومان باشد

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبر: 368720
پیش‌بینی مخاطبان اقتصاد آنلاین از آینده دلار/بیش از ۶۰درصد مخاطبان پیش‌بینی می‌کنند دلار تا پایان تابستان کمتر از ۱۳هزار تومان باشد

نتایج نظرسنجی‌ انجام شده با موضوع ارزیابی مردم از آینده قیمتی دلار تا پایان تابستان، نشان داد اکثریت مخاطبان اقتصادآنلاین بر این باورند که نرخ دلار تا پایان تابستان در بازه ۱۱ تا ۱۳هزار تومان تثبیت شده و نوسانات محدودی خواهد داشت. در این نظرسنجی که همزمان در توییتر، اینستاگرام و تلگرام اقتصاد آنلاین انجام شد بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کردند‌.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ بررسی روند قیمتی دلار از ابتدای سال 98 حاکی از آن است که طی 4ماه گذشته نرخ دلار از نیمه کانال 15هزار تومان تجاوز نکرده و کمترین بهای آن به 11هزارتومان رسیده و این یعنی بازار در سال جاری به سمت ثبات در حال حرکت است.

در این راستا پایگاه خبری اقتصاد آنلاین در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر خود طی یک نظرسنجی به بررسی پیش‌بینی مردم از آینده قیمت دلار پرداخت. نتیجه به دست آمده نشان داد که به اعتقاد بیشتر مخاطبان، قیمت دلار تا پایان تابستان فقط در محدوده 11 تا 13هزار تومان در نوسان خواهد بود.

در این نظرسنجی سه بازه قیمتی برای دلار در نظر گرفته شده است؛ اول قیمت دلار کمتر از 11هزار تومان خواهد شد، گزینه دو قیمت دلار بین 11 تا 13هزار تومان نوسان خواهد داشت و گزینه سه بهای دلار به بیش از 13هزار تومان خواهد رسید.

نتیجه به دست آمده از نظرسنجی تلگرام نشان می‌دهددر نظرسنجی کانال تلگرام اقتصادآنلاین ۳۷درصد مشارکت‌کنندگان به گزینه دلار ۱۱ تا ۱۳هزار تومانى، ۴۲درصد دلار بالای ۱۳هزار تومان و ۲۲درصد به دلار کمتر از ۱۱هزار تومانی راى داده‌اند. به عبارت دیگر حدود ۶۰ درصد فکر می کنند دلار کمتر از ۱۳ هزار تومان خواهد بود و ۴۰ درصد فکر می کنند دلار بیشتر از ۱۳ هزار تومان قیمت خواهد خورد.

01

در اینستاگرام کامنت‌های بیشتر مردم نشان داد که انتظار دارند دلار در بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۳هزار تومان نوسان کند؛ البته تعداد کسانی که به دلار بالای ۱۳هزار تومانی رای داده‌اند هم کم نیست، اما در این شبکه مجازی نیز کمتر کسی منتظر دلار ارزان‌تر از ۱۱هزار تومان بود.

یکی از کاربران نوشته: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و شوک آنچنانی به اقتصاد ایران وارد نشود دلار در قیمت 11 تا 13هزار تومان باقی خواهد ماند، هرچند که فشار شوک خارجی بر اقتصاد به ظاهر خالی شده اما امکان تاثیرگذاری همچنان وجود دارد.

به گفته یکی دیگر از کاربران، قیمت دلار در ایران دستوری است و به همین دلیل پیش‌بینی نرخ حتی برای 10روز آینده غیرممکن است.

در توئیتر اقتصاد آنلایندر توئیتر اقتصاد آنلاین نیز غالب شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار دلار ۱۱ تا ۱۳هزار تومانی را دارند به طوری که ۴۳درصد به این گزینه، ۳۴درصد به دلار بالای ۱۳هزار تومان و ۲۳درصد به دلار کمتر از ۱۱هزار تومان رای داده‌اند.

02

بر این اساس، با توجه به روند کاهشی دلار از ابتدای تیرماه و ریزش نرخ طی چند روز گذشته انتظار می‌رود همانطور که مردم پیش‎بینی کرده‌اند قیمت دلار در محدوده 11 تا 13هزار تومان به ثبات برسد، البته اقدامات بانک مرکزی در راستای کنترل بازار نیز این انتظارات را تشدید کرده است.