۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

رکورد تاریخی قیمت سکه در مرداد ماه

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 295700
رکورد تاریخی قیمت سکه در مرداد ماه

بر خلاف تیر ماه که سکه تقریبا روند آرامی را طی کرد، در مرداد ماه قیمت‌ها با شدت بیشتری افزایش پیدا کرد به طوری که رکورد بالاترین قیمت در کل تاریخ سکه را با قیمت چهار میلیون و 920 هزار تومان ثبت کرد.

اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ سکه امامی در مردادماه نوسانات بسیاری را تجربه کرد و اگرچه ابتدای ماه با قیمت سه میلیون و 340 هزار تومان معاملات خود را آغاز کرد اما در آخرین روز مرداد با 530 هزار تومان معادل 16 درصد افزایش، به سه میلیون و 870 هزار تومان صعود کرد.

کمترین و بیشترین قیمت

سکه امامی هفتم مرداد با چهار میلیون و 920 هزار و 500 تومان رکورد بالاترین قیمت را به نام خود ثبت کرد اما از روز بعد در سراشیبی قرار گرفت و در نیمه مرداد ماه به کمترین قیمت خود یعنی سه میلیون و 53هزار تومان نزول کرد.

سکه مرداد ماه

جهش 300 هزار تومانی بهار آزادی در یک ماه

بر اساس این گزارش سکه بهار آزادی نیز از این جهش قیمت جا نماند. این سکه با 300 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای مرداد، در پایان ماه با قیمت سه میلیون و 451 هزار تومان به کار خود پایان داد.

این سکه نیز در هفته اول مرداد ماه با قیمت سه میلیون و976 هزار تومان به بالاترین قیمت و در نیمه ماه با دو میلیون و 901 هزار تومان به پایین ترین قیمت در مرداد رسید.

سکه مرداد ماه2

ورود نیم سکه به کانال 2.2 در مرداد

نیم سکه بهار آزادی در مرداد ماه سال جاری از نوسانات قیمت بی نصیب نماند. این سکه با اختلاف 150 هزار تومان نسبت به ابتدای ماه، مرداد را با قیمت یک میلیون و 780 هزار تومان به پایان رساند.

دو میلیون و 200 هزار تومان رکورد بالاترین قیمت نیم سکه در کل تاریخ این فلز گرانبها است که در هفته اول مرداد به این قیمت رسید. ربع سکه بهار آزادی نیز با 80 هزار تومان افزایش، در پایان ماه با قیمت 900 هزار تومان معامله شد.

بیشترین و کمترین قیمت ربع سکه به ترتیب مربوط به هفته اول با یک میلیون و 100 هزار تومان و 820 هزار تومان در روزهای میانی مرداد ماه است.

طلا در یک ماه 21هزار تومان گران شد

هر گرم طلای 18 عیار با حدود 21 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به اول مرداد، در پایان ماه به 295 هزار و 860 تومان صعود کرد  البته بالاترین نرخ طلا مربوط به پنجم مرداد با قیمت 328 هزار و 750 تومان است.

هیجان سکه متاثر از تب داغ دلار در مرداد

البته نوسانات طلا و سکه در مرداد ماه را نباید بی تاثیر از نرخ دلار دانست چرا که قیمت این ارز پر طرفدار در همین ماه نوسانات زیادی را تجربه کرد؛ تا جایی که نرخ دلار درست در هفته ابتدایی مرداد تا مرز 12 هزار تومان پیش رفت و منجر به التهاب تمام بازارها از جمله طلا و سکه شد.