۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

حباب سکه به ۸۰۰هزار تومان رسید/ کنترل بازار با مدیریت جدید بانک مرکزی ممکن است

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 288424
حباب سکه به ۸۰۰هزار تومان رسید/ کنترل بازار با مدیریت جدید بانک مرکزی ممکن است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با ابراز تعجب نسبت به حباب موجود در قیمت سکه اظهار کرد: سکه در حال حاضر ۸۰۰هزار تومان حباب دارد که این به شدت نگران کننده و غیر عادی است.

اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر این که نوسانات نرخ ازر از جمله دلایل عمده تغییرات لحظه‌ای قیمت سکه است، تصریح کرد: رییس جدید بانک مرکزی اگر بخواهد می‌تواند بازار را به آرامش برساند. شرایط برای کنترل بازار مهیا است اما مسلما سختی‌هایی بر سر راه وجود دارد که باید تحمل کند.

این فعال بازار طلا ادامه داد: بانک مرکزی باید از نظرات کارشناسانی که در این زمینه می‌توانند موثر باشند، مشورت بگیرد حتی اگر این افراد خارج از سیستم بانک فعالیت داشته باشند.

محمدولی درباره فضای روانی و سیاسی حاکم بر اقتصاد و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه اظهار کرد: در حال حاضر جو روانی و سیاسی موجود در کشور بر تمامی بازارها از جمله طلا و سکه تاثیر گذاشته است اما باید توجه داشته باشم که اگر به تعهدات طرح‌های داخلی مانند پیش فروش و اوراق سکه در بورس به طور کامل عمل نشود، تاثیر منفی بیشتری نسبت به عوامل خارجی خواهند گذاشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این‌که این روند صعودی قیمت قابل پیش‌بینی بود، خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته با توجه به افزایش بی رویه قیمت سکه، گذر از مرز سه میلیون قابل پیش بینی بود اما بنابر شرایط احتیاطی قابل بیان نبود.