۰ نفر

تاثیر رشد اقتصادی آمریکا در مسیر قیمت طلا

نظر تحلیلگران درباره سطح مقاومتی قیمت طلا چیست؟/ تنش‌های سیاسی مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۴۸
کد خبر: 267666
نظر تحلیلگران درباره سطح مقاومتی قیمت طلا چیست؟/ تنش‌های سیاسی مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین سطح مقاومتی قیمت طلا در میان مدت ۱۳۶۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، گروهی از تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که در صورت کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت طلا می‌تواند در میان مدت سطح مقاومتی حساس و مهم 1360 دلاری را بشکند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش بسیاری از سرمایه گذاران تاکید می‌کنند که سطح مقاومتی مهم و سخت طلا در هفته های آینده 1360 دلار خواهد بود. طلا طی هفته های گذشته چندین بار سعی کرده است تا این سطح مقاومتی را بشکند ولی موفق نبوده است.

بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه بلولاین فیوچرز تاکید کرد: طلا باید طی 4 تا 6 هفته آینده سطح مقاومتی 1360 دلاری را بشکند. من پیش بینی می‌کنم که این اتفاق تا قبل از اوت رخ خواهد داد. اگر به تنش های سیاسی و تجاری و کاهش ارزش دلار و نوسانات شاخص سهام نگاه کنید، این مساله اتفاق خواهد افتاد.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که برای افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا نیاز به تنش های سیاسی و تجاری شدیدتر و افت بیشتر ارزش دلار خواهد بود.

به نظر می‌رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا قرار خواهد داشت.

آمارهای رشد اقتصادی آمریکا مسیر قیمت طلا را مشخص خواهد کرد

تازه ترین تحلیل فاندامنتال نشان می‌دهد که آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکا تاثیر مهم و مستقیمی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

به گزارش اف ایکس امپایر، قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا به بالاتر از سطح روانی 3 درصدی رسیده که این رقم در 5 سال اخیر بی سابقه است.

نگرانی ها نسبت به افزایش تورم، رشد قیمت جهانی کالاها و نگرانی نسبت به افزایش بدهی های دولت آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش بهره اوراق قرضه داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتشار امارهای مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر روند آتی قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

بهبود وضعیت بخش مسکن آمریکا در ماه مارس نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. پیش بینی ها این است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 2 درصد رسیده است.

پیش بینی بانک او سی بی سی درباره قیمت جهانی طلا

بانک او سی بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

به گزارش کیتکو نیوز، در حالی که کاهش نگرانی ها نسبت به تنش های سیاسی در عرصه بین المللی موجب افت قیمت طلا در روزهای اخیر شده است ولی تحلیلگران بانک او سی بی سی همچنان نسبت به روند قیمت طلا در بازارهای جهانی امیدوار هستند.

بر اساس این گزارش بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: پیش بینی من این است که قیمت طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید.

این بانک قبلا پیش بینی کرده بود که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1150 دلار می‌رسد.

وی افزود: کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا و ادامه تنش های سیاسی مهمترین عامل افزایش قیمت طلا تا پایان امسال خواهد بود.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با کاهش روبرو شده است.

از سوی دیگر تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می‌تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت و تقاضای جهانی طلا باشد.

نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت کالاهای راهبردی خواهد داشت.