۰ نفر

عقب نشینی دلار در آخرین روز معاملات هفته

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 252382
عقب نشینی دلار در آخرین روز معاملات هفته

به دنبال اعلام برنامه دولت برای کنترل بازار ارز،امروز دلار در آخرین روز معاملات این هفته از قیمت های دیروز عقب نشینی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، پس از ورود نیروی انتظامی به بازار ارز و دستگیری دلالان که برخی منابع تعداد دستگیرشدگان را تا 90 نفر هم اعلام کردند،شب گذشته هیات دولت برای ساماندهی بازار ارز تشکیل جلسه داد و خبرهای منتشر شده از تصمیمات جلسه شب گذشته نشان می دهد که به زودی تزریق ارز به بازار برای کنترل قیمت ها آغاز خواهد شد.

آنطور که بانک مرکزی از جزییات مصوبه دیروز هیات دولت خبرداده مقرر شده است تا شبکه بانکی اقدام به انتشار گواهی سپرده ارزی و ریالی کنند.مطابق با تصمیم دولت اوراق سپرده ریالی با نرخ 20 درصد به مدت یکسال و نرخ بازخرید 14 درصد منتشر خواهد شد و اوراق سپرده ریالی مبتنی بر ارز هم با سررسیدهای یک تا دو ساله و با نرخ سود 4 تا 4.5 درصد از طریق سامانه سنا قابل پرداخت است.

همچنین بانک مرکزی پیش فروش سکه را با نرخ یک میلیون و 400 هزار تومان برای شش ماه آینده و پیش فروش یکسال را با نرخ یک میلیون و 300 هزار تومان در دستورکار قرار خواهد داد.

نتیجه این تصمیمات امروز سبب شد تا بازار امروز شاهد ریزش قیمت ها باشد.به قول تحلیلگران بازار پیام دولت را دریافت کرده و نرخ دلار و سکه شروع به کاهش کردند.به طوری که قیمت دلار با 58 تومان کاهش در حال حاضر 4 هزار و 759 تومان گزارش می شود و هر سکه بهار ازادی هم یک میلیون و 577 هزار تومان به فروش می رسد.

این کاهش ها قیمت یورو را هم 71 تومان کاهش داده و هم اکنون هر یورو در بازار 6 هزار و 94 تومان نرخ خورده است.

اگرچه کاهش بهای دلار به تدریج آرامش نسبی به بازار خواهد داد اما رشد بورس را متوقف کرده است و باید دید بازار در اولین روز هفته آینده چه واکنشی به کاهش قیمت دلار نشان خواهد داد.

اونس پیش به جلو

امروز در بازارهای جهاین قیمت هر اونس طلا با 4 صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل یک هزار و 354 دلار معامله شد.افزایش قیمت اونس اما تاثیری بر بازار داخلی نداشت و طلای داخل تحت تاثیرکاهش قیمت دلارهر گرم 46 تومان کاهش یافت و به قیمت 149 هزار و 601 تومان معامله شد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی نیز یک میلیون و 577 هزار و 500،سکه طرح قدیم یک میلیون 551 هزار تومان،نیم سکه 778 هزار تومان و ربع سکه نیز 470 هزار تومان به فروش رفت.

در بازار ارز نیز هر دلار آمریکا با 63 تومان کاهش 4هزار و 754 تومان و دلار صرافی ها هم با 40 تومان کاهش 4 هزار  و 190 تومان به فروش رفت.البته نرخ فردایی بازار سبزه میدان و پاساژ افشار همچنان در کانال 4800 قرار دارد.

هر یور 6 هزار و 94 تومان و پوند نیز با 26 تومان کاهش 6927 تومان معامله شد.