۰ نفر

رییس ستاد برگزارى روز صنعت و معدن اعلام کرد؛

١٠تیر؛ پنجمین دوره همکارى بخش خصوصى و دولت/ تاکید وزیر صمت به بهره مندى برگزیدگان صنعتى و معدنى از امتیازات خدماتى

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبر: 361755
١٠تیر؛ پنجمین دوره همکارى بخش خصوصى و دولت/ تاکید وزیر صمت به بهره مندى برگزیدگان صنعتى و معدنى از امتیازات خدماتى

رییس ستاد برگزارى روز صنعت و معدن گفت: دهم تیر ماه امسال، پنجمین سال همکارى بخش خصوصى و دولتى در برگزارى روز ملى صنعت و معدن است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمدرضا فیاضى در نشست امروز خود با خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن بیان کرد: بنابر تقویم عمومى کشور، دهم تیر ماه هرسال به عنوان روز ملى صنعت و معدن نامگذارى شده و امسال بیست و سومین سال بزرگداشت این روز مهم صنعتى و معدنى است.

وى ادامه داد: امسال پنجمین سالى است که روز صنعت و معدن با همکارى بین تشکل ها و بخش خصوصى از جمله اتاق بازرگانى تهران، اتاق ایران، سازمان نظام مهندسى معدن، خانه معدن ایران، اتاق اصناف ایران و دولت برگزار مى شود.

به گفته فیاض، هدف از برگزارى این روز مرورى بر دستاوردهاى سال ٩٧ ومعرفى صنعتگران، معدنکاران و کارآفرینان برتر است و همچنین در این روز دوستان به بیانیه اى مى رسند که در آن انتظارات سال ٩٨مطرح شده است.

وى درباره نحوه برگزیدگان این روز توضیح داد: برگزیدگان از رشته هاى مختلف صنایع برق، لوازم خانگى، صنایع غذایى و دارویى، خودرو و نیرو محرکه، ماشین سازى، نساجى، معادن و بهره برداران معدنى و نیز شهرک هاى صنعتى انتخاب مى شوند.

رییس ستاد برگزارى روز صنعت و معدن گفت: دهم تیر ماه روز تجلیل از کسانى است که پشت جبهه تولید، اقتصاد کشور را به نحو ممکن پیش مى برند.

فیاض خاطرنشان کرد: همچنین با تاکید وزیر صنعت قرار شد تا از امسال برگزیدگان این روز از امتیازات خدماتى بهره مند شوند.

وى اضافه کرد: هزار میلیارد تومان طرح هاى آماده داریم که از یازدهم تیر ماه یکى پس از دیگرى به عرصه عمل خواهد رسید.

مشاور وزیر صنعت گفت: علاوه بر این، از روز ١١ تا ٣١ تیر ماه نیز به هر یک از استان ها خواهیم رفت و صنعت و معدن آن استان را بزرگ خواهیم داشت.

فیاض همچنین درباره حذف ارز دولتی اظهار کرد: موضوع قیمت ارز چیزی نیست که در یک برهه خاص بتوان در مورد آن تصمیم گیری کرد و در یک لحظه آن را عملیاتی نمود بلکه با توجه به شرایط باید تصمیم گرفت و بهترین روش را انتخاب کرد که در این رابطه سه نظریه وجود دارد مبنی بر اینکه دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود، عرضه آن متوقف شود و اگر قرار است این ارز های ارزان توزیع شوند، روند توزیع آنها تا کی ادامه داشته باشد. این سه موضوع در حال بررسی و بحث است.

مشاور وزیر صنعت گفت: وزارت صنعت سه گام اصلی را به عنوان سیاست امسال خود در صنعت در نظر گرفته است. درگام اول تلاش بر این است که هیچ واحد صنعتی در حال تولید تعطیل یا نیمه تعطیل نشود. گام دوم آن است که واحدهای صنعتی که به هر دلیلی بخشی از ظرفیت تولید خود را از دست داده اند احیا شوند و به حداکثر تولید برسند و گام سوم آن است که واحدهایی که به هر دلیلی اعم از مدیریت و یا امکانات تهیه مواد اولیه با نقصان مواجه هستند کمبودهایشان برطرف شود.