۰ نفر

وزیر صمت:

افزایش ظرفیت تولید فولاد به ٢٠٥میلیون تن/ پیگیر مشکلات همه صنایع هستم

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 322573
افزایش ظرفیت تولید فولاد به ٢٠٥میلیون تن/ پیگیر مشکلات همه صنایع هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند ماه گذشته ظرفیت تولید فولاد از ١٢٠ میلیون تن به بالاى ٢٠٥میلیون تن رسیده که دستاورد خوبى است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، رضا رحمانى در مراسم معارفه رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر حفظ وضع موجود اظهار کرد: بنابر تاکید مقامات کشور از جمله مقام معظم رهبرى و رییس جمهور، در شرایط فعلى حمایت از کالاى داخلى و حفظ تولید موجود، یک الزام است و ما این را یک تکلیف مى دانیم و در این راستا گام برمیداریم.

وى با بیان این که علاوه بر حفظ تولید، تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم وظیفه ما است، افزود: در بین کارهاى روزمره و میان مدت ما در هرصنعت نباید تضاد ایجاد شود مثلا اگر مى گوییم تیراژ و کیفیت خودرو  باید افزایش پیدا کند، لازمه اش حفظ تولید است.

رحمانى ادامه داد: چند پروژه ویژه در وزارت صنعت داریم که یکى از آن ها افزایش ظرفیت زنجیره ارزش فولاد اساسى است به طورى که چندى پیش ظرفیت تولید فولاد١٢٠میلیون تن بوده و اکنون از ٢٠٥ میلیون تن فراتر رفته همچنین بر اساس آمار گمرک و صادرات، میزان خام فروشى در این موارد نیز کاهش پیدا کرده است، بنابراین هرچه این زنجیره را تکمیل کنیم آسیب پذیرى ما نیز کاهش پیدا مى کند.

وزیر صنعت با بیان این که براى حل مشکل صنایع خودرو، لوازم خانگى و پوشاک به شدت پیگیر هستم، تصریح کرد: البته در این میان اکتشاف در اولویت برنامه هاى ما قرار دارد؛ اگرچه معضل ما در این زمینه این است که تا کنون اکتشافات عمقى نداشته ایم.

رحمانى همچنین به ضرورت جذب سرمایه گذار در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: بعد از برجام در حوزه ورود سرمایه گذاران خارجى کارهاى خوبى انجام دادیم؛ در حال حاضر حوزه معدن نیاز ضرورى به سرمایه گذار دارد و تحریم ها نیز نمى تواند مانع جدى براى جذب سرمایه گذار در این حوزه باشد کما این که در حال حاضر نیز موارد بسیارى وجود دارد.

وزیر صنعت تصریح کرد: در سازمان ایمیدرو باید اتمام پروژه هاى نیمه تمام به جدیت پیگیرى شود و در همین راستا در تبصره ١٨ بودجه به پروژه هاى نیمه تمام توجه شده و براى آن یارانه و تسهیلات بانکى نیز در نظر گرفته ایم.