۰ نفر

نخ تایر صبا از شرکت‌ای تابعه شستا در ابتدای سال۱۴۰۰ انجام داد؛

تولید پارچه صنعتی چیفر و منجید

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبر: 517462
تولید پارچه صنعتی چیفر و منجید

پروژه چیفر و منجید تسمه نقاله (منسوج استخوانبندی تسمه نقاله و ...) در شرکت نخ تایر صبا به اتمام رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، پروژه تولید پارچه صنعتی چیفر و منجید (منسوج استخوانبندی تسمه نقاله) که در صنعت تولید تایر و تسمه نقاله مورد استفاده قرار می گیرد در شرکت نخ تایر صبا انجام شد .

بر اساس این گزارش هدف ازانجام این پروژه تأمین نیاز داخلی منسوج استخوانبندی چیفر و منسوج استخوانبندی منجید تسمه نقاله است  که پیش از این بالغ بر 90% آن به صورت وارداتی تأمین می شد.

در برآوردهای اولیه انجام شده برای این طرح، سالیانه 400 تن منجید و 200 تن چیفر در نظر گرفته شد که علاوه بر تنوع محصولات شرکت، سودآوری مناسبی برای شرکت به ارمغان می آورد ومی تواند کشور را از واردات این دو محصول استراتژیک خودکفا سازد. با اجرای این پروژه 100% نیاز منسوج استخوانبندی جهت تسمه سازی کشور تامین می شود.

خوشبختانه با توجه به دانش فنی و تجربه بسیار بالای موجود در شرکت نخ تایر صبا، انجام این طرح به صورت کاملاً داخلی و متکی بر دانش فنی موجود در شرکت با استانداردهای بسیار بالا انجام پذیرفت.

شیوع ویروس کرونا و تحریم های بین المللی و نوسانات نرخ ارز هر چند تأخیر جزئی در اجرای این طرح به وجود آورد ولی با تلاش و همت بالای پرسنل ساعی شرکت، دستگاه دیپ که مرحله نهایی و استراتژیک تولید چیفر و منجید می باشد، در اواخر سال 1399 وارد شرکت گردید و نصب و راه اندازی آن در تعطیلات نوروزی بدون وقفه انجام شد.

 اجرای این پروژه در راستای جهش تولید ومنویات مقام معظم رهبری در سال پیش رو و  نقطه عطفی در صنعت کشور محسوب می شود.