۰ نفر

وزیر صمت؛

۴۰درصد از تولیدات لوازم خانگی بومی‌سازی می‌شود

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 499688
۴۰درصد از تولیدات لوازم خانگی بومی‌سازی می‌شود

وزیر صمت با اشاره به رشد دو برابری تولید در برخی محصولات لوازم خانگی گفت: در این مدت با استفاده از دانش داخلی به طور میانگین ۴۰ درصد از قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی داخلی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه در حاشیه راه اندازی خط رباتیک تولید یخچال فریزر در یکی از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی شهرک شکوهیه قم در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های واردات لوازم خانگی ناشی از تحریم‌های آمریکا گفت: تحریم باعث شد میزان تولید لوازم خانگی ۴۸ درصد نسبت به سال قبل در ۹ ماهه پارسال رشد داشته باشد.

وی با اشاره به رشد ۲ برابری تولید در برخی محصولات لوازم خانگی گفت: در این مدت با استفاده از دانش داخلی به طور میانگین ۴۰ درصد از قطعات مورد نیاز در تولید لوازم خانگی داخلی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی در روزهای اخیر بودیم گفت: با توجه به نفوذ محصولات ایرانی در بازارهای جدید حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود رشد این بخش متوقف نخواهد شد و برند ایرانی بتواند جایگاه خودش را به دست بیاورد.

وی با اشاره به سیاست حمایتی دولت از حمایت از تولید داخل گفت: مقرر شده ورق فلزی مورد نیاز کارخانجات لوازم خانگی و خودروسازی با قیمت مناسب و به موقع تأمین شود.

گفتنی است برای راه اندازی این خط تولید ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته و برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند.