۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قدرتمند طلا برای دستیابی به سطح ۲۱۰۰دلار/ حرکت تند صعودی فلز زرد

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 458194
صعود قدرتمند طلا برای دستیابی به سطح ۲۱۰۰دلار/ حرکت تند صعودی فلز زرد

قیمت طلا بار دیگر ظهر روز گذشته با یک حرکت تند صعودی و ثبت رکورد ۲۰۷۰دلار در هر اونس در معاملات آتی ماه اکتبر مسیر صعودی خود را ادامه داد. به همین موازات قیمت نقره هم با افزایش قابل توجهی در معاملات آتی کومکس سپتامبر با ثبت رکورد بیش از هفت ساله به قیمت ۲۸.۵۴دلار در هر اونس معامله شد.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ معاملات آتی طلا در آخرین قراردادهای روز گذشته با افزایش ۲۵ دلاری در سطح ۲۰۶۲.۱۰ دلار در هر اونس به پایان رسید. نقره آتی ماه سپتامبر هم با افزایش ۱.۵۵ دلاری ۲۸.۴۴ دلار در هر اونس معامله شد. نکته مهم در این معاملات آن است که در حالی هیچ سر نخ اولیه‌ای برای نشان دادن مسیر صعودی طلا و نقره وجود ندارد که هر دو فلز گرانبها از دیدگاه فنی مسیر صعود کوتاه مدت دارند و به زودی باید روند اصلاحی خود را ایجاد کنند.

توجه به این نکته ضروری است که با وجود نوسانات زیاد و افزایش روزانه قیمت‌ها باید انتظار داشته باشیم که در صورت در پیش گرفتن روند اصلاحی، سرعت نزولی بیشتری شکل خواهد گرفت؛ اگرچه درحال حاضر صعود شدید و ادامه این روند در نمودارها مشاهده می‌شود.

بازارهای جهانی سهام هم در همین راستا روند صعودی در پیش گرفتند، معامله گران سهام ایالات متحده با نزدیکتر شدن تحقق بسته دوم محرک مالی مقابله با آسیب‌های همه گیری کرونا نگرش امیدوارانه‌تری در سرمایه گذاری به اجرا گذاشته‌اند.

معامله‌گران در ادامه معاملات روز گذشته با انتشار خبر آمار هفتگی بیکاری رو در رو شدند که با کاهش آمار نسبت به سطح انتظار، روند معاملات بهتر پیشروی کرد. اگرچه بر اساس گزارش منتشر شده روند بهبود اقتصادی در ایالات متحده کند شده اما می‌توان همچنان روند ایجاد شده را خوش بینانه تلقی کرد.

بانک مرکزی انگلیس BOE عدم تغییر در سیاست‌های پولی را در جلسه عادی روز گذشته به تصویب رساند این در حالی است که بانک معتقد است نرخ بهره منفی می‌تواند ابزاری مناسب برای کند کردن مسیر رشد اقتصادی در این کشور باشد.

همچنین تنش‌ّای سیاسی میان ایالات متحده و چین روز به روز گسترده‌تر می‌شود، در همین راستا روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مردم کشور خود خواسته است که از محصولات فناوری متعلق به چینی‌ها (از جمله علی بابا، هوآوی، 

1

تنسنت و بایدو) استفاده نکنند.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی ماه اکتبر از مزایای فنی بلندمدت برخوردار است اگرچه همچنان در کوتاه مدت هم امکان صعود بیشتر وجود دارد اما طبیعی است که به زودی بازار روند اصلاح طبیعی و نزولی در پیش بگیرد. سطح مقاومت اول در ۲۰۷۰ و سطح مقاومت فنی دوم در معاملات آینده ۲۱۰۰ دلار خواهد بود. هدف اصلی نزول کوتاه مدت و ریزش قیمت‌ها در سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود. سطح پشتیبانی اول در پایین‌ترین قیمت خود به ۲۰۳۷.۲۰ دلار و سطح 

252

پشتیبانی دوم ۲۰۱۵.۵۰ دلار در هر اونس مشاهد شد.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی بلند مدت برخوردار است. با این حال باید احتمال اصلاح بازار و نزول کوتاه مدت را هم در نظر گرفت. سطح مقاومت بعدی نقره ۳۰ دلار در هر اونس خواهد بود. هدف اصلی نزولی نقره بسته شدن قیمت بر روی سطح ۲۵ دلار است. سطح مقاومت اول معاملات روز گذشته ۲۸.۵۴ دلار سپس در سطح ۲۹ دلار مشاهده شد. سطح پشتیبانی نخست در ۲۸ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۲۷.۵۰ دلار بود.