۰ نفر

عضو اتاق بازرگانی تهران به اقتصادآنلاین پاسخ داد؛

با حضور نماینده دولت در جایگاه نایب رییسی، ناهماهنگی در انتظار اتاق تهران است؟

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 719122
با حضور نماینده دولت در جایگاه نایب رییسی، ناهماهنگی در انتظار اتاق تهران است؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: آقای صادقی نیارکی همیشه نشان داده که روحیه و ویژگی تعامل با بخش خصوصی را دارد و ما هم امیدواریم که حضور ایشان برای ما خیر باشد و اتاق تهران را برای تعاملات قوی‌تر با دولت در این دوره همراهی کند.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی؛ حسن فروزان‌فرد، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصادآنلاین درخصوص روند برگزاری جلسه انتخاب هیات رییسه اتاق تهران گفت: حواشی برای انتخابات یک چیز طبیعی است چون تعارض منافع و گوناگونی در اندیشه و رفتار وجود دارد. انتخابات فرصتی است که وزن‌کشی‌ها انجام شود و یک برآیندی حاصل شود تا از فردای انتخابات کار شروع شود. بنابراین به نظرم اتفاقی هم که در این جلسه رخ داد، غیرطبیعی نبود. 

فروزان‌فرد افزود: این بار ترکیب هیات نمایندگان و ترکیب معرفی شدگان از سمت دولت و شرایط اتاق نسبت به دوره‌های قبل متفاوت بود. با توجه به این که تمام اعضای هیات رییسه دوره قبل اتاق دیگر در این دوره حضور ندارند یک تغییر مهمی بود و می‌شد انتظار داشت که یک پراکندگی‌هایی در آراء وجود داشته باشد ولی خوشبختانه ائتلاف برای فردا نهایتا با توافقاتی که چه در داخل خودش و چه در تعامل با دولت انجام داد به نظرم یک ترکیب مساعد برای فعالیت در دوره پیش رو را داریم. هم نفرات جوان و ارزشمندی با کارآمدی و مهارت بالا به هیات رییسه اضافه شدند و هم خوشبختانه متوسط سنی هیات رییسه اتاق تهران به شدت بهبود پیدا کرد. ضمن این که یک جوان دیگر از سمت دولت اضافه شده که سال‌ها تجربه حضور در وزارت صمت را دارد و در دوره قبلی هم عضو اتاق بوده و تعامل خوبی با هیات نمایندگان داشته است که خیلی کمک کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور نماینده دولت در جایگاه نایب رییسی اتاق تهران، سبب تشدید دخالت دولت در امور اتاق نمی‌شود، گفت: آقای صادقی نیارکی همیشه نشان داده که روحیه و ویژگی تعامل با بخش خصوصی را دارد و ما هم امیدواریم که حضور ایشان برای ما خیر باشد و اتاق تهران را برای تعاملات قوی تر با دولت در این دوره همراهی کند. 

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: امیدواریم تعاملات و هیجانات انتخاباتی پایان یافته باشد و کار برای پیشرفت اتاق تهران آغاز شود. فعالیت‌ها باید پیگیری شود تا اتاق ایران هم هر چه زودتر به سرانجام رسد و نفرات اصلی و صندلی‌های خود را بشناسد و فرآیند آن آغاز شود. 

فروزان فرد تصریح کرد: کار در سال ۱۴۰۲ زیاد است، شرایط اقتصادی بسیار دشواری داریم، بخش خصوصی انتظار دارد که ما با همه توان در خدمت شان باشیم و گام‌هایی را برای بهترشدن وضعیت کسب و کارها برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل دولتی‌ها با خوانساری در ابتدای جلسه چه بود، گفت: من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد، جزء آیین برگزاری جلسه رسمی افتتاحیه قاعدتا افرادی که عضو هیات نمایندگان نیستند نباید در جلسه حضور داشته باشند. آقای برادران یک فرد منضبطی هستند و ایشان بابت حضور آقای خوانساری برای ادامه جلسه که به درخواست هیات رییسه سنی بود تذکر آیین نامه حرفه‌ای دادند. همین که نمایندگان دولت پذیرفتند که جلسه با سخنرانی ابتدایی آقای خوانساری آغاز شود به دلیل احترامی بود که وجود داشت. (طبق آیین نامه سخنرانی ایشان نباید اتفاق می‌افتاد) این موضوع خاصی نیست و پایبندی به آیین‌نامه‌ها است، به نظرم دیدگاه آقای برادران به شفافیت در اتاق کمک می‌کند، در دوره قبل هم بودند و به رعایت آیین‌نامه و قوانین تاکید دارند.