۰ نفر

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران؛

صنعت مبلمان در رکود به سر می ‌برد/ واردات مبلمان خارجی کماکان ممنوع است

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 717795
صنعت مبلمان در رکود به سر می ‌برد/ واردات مبلمان خارجی کماکان ممنوع است

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان این که صنعت مبلمان در رکود به سر می‌برد، گفت: واردات مبلمان خارجی کماکان ممنوع است، اگر آزاد هم شود به واسطه افزایش نرخ ارز و قیمت بالای تمام شده‌اش متقاضی ندارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی؛ حسن احمدیان، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در گفتگو با اقتصادآنلاین بیان کرد: صنعت مبلمان در رکود به سر می‌برد و به واسطه بی‌انظباطی در تخصیص ارز و همچنین نوسانات قیمت ارز در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستیم. صنعت مثل موجود زنده است، اگر به آن غذا ندهیم، گرسنه و مریض می‌شود.

وی گفت: بی‌سامانی در حوزه ارز سبب بی‌ثباتی شده و تامین کننده مواد اولیه را در قیمت‌گذاری درست دچار مشکل کرده که قاعدتا تاثیر منفی‌اش در کل صنعت مشهود است. 

احمدیان تصریح کرد: شرایط صادرات متفاوت است، فرآیند خودش را طی می‌کند و تحت‌تاثیر مواردی مانند روابط بین دو کشور و یا انتقال پول است. ضمن این که صادرات، حجم کوچکی از تولیدات داخلی در حوزه صنعت مبلمان را  دربرمی‌گیرد. 

وی افزود: واردات مواد اولیه بخش عمده‌اش آزاد است و در برخی موارد محدودیت‌هایی وجود دارد که اتحادیه در حال مذاکره برای رفع موانع در این زمینه است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران ادامه داد: واردات مبلمان خارجی کماکان ممنوع است، اگر آزاد هم شود به واسطه افزایش نرخ ارز و قیمت بالای تمام شده‌اش متقاضی ندارد. 

احمدیان بیان کرد: به لحاظ کیفیت و پتانسیل تولید در صنعت مبلمان خیلی پیشرفت کرده‌ایم، اما به لحاظ قیمت به دلیل این که بخشی از مواد اولیه وارداتی و براساس قیمت دلار است، قاعدتا تاثیر خود را بر قیمت تمام شده محصول می‌گذارد و از این جهت مدام در حال نزدیک شدن به قیمت بازارهای خارجی هستیم.