۰ نفر

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

تعدد تولیدکنندگان در صنعت لوازم خانگی مانع از ایجاد انحصار شده است

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 662345
تعدد تولیدکنندگان در صنعت لوازم خانگی مانع از ایجاد انحصار شده است

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت لوازم خانگی ایران دارای تولیدکنندگان متعددی از میان بخش خصوصی کشور است که همین امر مانع از ایجاد انحصار در این صنعت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین نقل از بازار نیوز، علی جدی با اشاره به برگزاری نشست مشترک میان تولیدکنندگان لوازم خانگی و مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی ایران دارای تولیدکنندگان متعددی از میان بخش خصوصی کشور است که همین امر مانع از ایجاد انحصار در این صنعت شده است.

وی افزود: مضاف بر این مسئله،در طول سال‌‎های اخیر تولیدکنندگان فعال در این صنعت از ظرفیت تحریم‌های اقتصادی حداکثر استفاده را برده و موفقیت‌های بسیار خوبی را در تولید کمی لوازم خانگی تولید داخل داشته‌اند و در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی در آینده‌ای نه چندان دور بازار لوازم خانگی کشور را به طور کامل تامین کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت محدود صادرات محصولات لوازم خانگی ایرانی، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت لوازم خانگی کشور، انتظار ما از تولیدکنندگان این حوزه این است که عرضه تولیدات با کیفیت خود را تنها محدود بازارهای لوازم خانگی داخلی نکنند و برای افزایش صادرات محصولات به کشورهای منطقه برنامه‌ریزی داشته باشند.

جدی با بیان اینکه ترکیه بخشی از بازارهای لوازم خانگی منطقه را از طریق صادرات محصول، در دست گرفته، اضافه کرد: در حال حاضر تامین به موقع و ارزان مواد اولیه از جمله موانع مهم پیش روی صنعتگران حوزه لوازم خانگی است.