۰ نفر

روابط تجاری ایران و ارمنستان تقویت می شود

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبر: 616459
روابط تجاری ایران و ارمنستان تقویت می شود

رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در خصوص سفر وزیر صمت به کشور ارمنستان، گفت: باتوجه به این‌که ارمنستان نخستین کشور هم‌مرز ایران با اوراسیا است، دروازه ورود کالای ایران به این منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در خصوص سفر وزیر صمت، رییس سازمان توسعه تجارت ایران و هیأت همراه به کشور ارمنستان، گفت: در دولت سیزدهم این نخستین سفر مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران به کشور ارمنستان است و باتوجه به این‌که ارمنستان نخستین کشور هم‌مرز ایران با اورآسیا است، دروازه ورود کالای ایران به این منطقه به شمار می‌رود.

هرویک یاری‌جانیان افزود: در سفر وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران به ارمنستان قرار است در خصوص حوزه‌های مختلف اقتصادی، داروسازی، لوازم‌خانگی، تجارت کالایی، حمل‌ونقل و ... بین دو کشور رایزنی صورت گیرد.

وی بیان کرد: زمانی که وزیر صمت به عنوان متولی به ارمنستان سفر می‌کند این نوید را به تجار و بازرگانان می‌دهد که به احتمال زیاد قرار است تمهیدات بیشتری برای روابط دو کشور اندیشیده شود.

رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان تصریح کرد: اگر بتوانیم با هر کشوری روابط اقتصادی نزدیک داشته باشیم به نفع صادرات است، زیرا ایران کالا‌هایی را تولید می‌کند و منابعی را در اختیار دارد که بیشتر کشورهای همسایه‌ از آن بی‌بهره هستند.

یاری‌جانیان یادآور شد: هرچقدر سطح روابط اقتصادی، مراودات تجاری و مبادلات با کشور‌های دیگر افزایش پیدا کند به طور حتم به نفع کارخانجات، تولیدکنندگان و بخش‌خصوصی است.

رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان عنوان کرد: هر اندازه صادرات را تقویت کنیم تا صادرات محور شویم و ارزآوری بیشتری داشته باشیم، مشکلات نقدینگی و تأمین نقدینگی کافی برطرف می‌شود؛ همچنین کارخانجات منابع مالی را می‌توانند از طریق صادرات تأمین کنند و دولت نیز می‌تواند در زمینه صادرات دسترسی به بازار‌های هدف را تسهیل کند.