۰ نفر

آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید محصولات با قیمت مناسب

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶
کد خبر: 607879
آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید محصولات با قیمت مناسب

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با صنعتگران و کارآفرینان، در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای تولید محصولات توسط تولیدکنندگان با قیمت مناسب رقابتی جهت پوشش نیاز و تأمین بازار داخل اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران انجمن به نمایندگی از واحدهای تولیدی، ضمن قدردانی از حمایت‌­های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان سنگر تولید و اقتصاد کشور، از ‌جمله فعالان صنعت پیشران لوازم خانگی و اهتمام به رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتگران، مراتب همسویی و همرایی کامل خود را در مسیر پیشرفت و بالندگی مضاعف و همه‌جانبه ایران با بسیج منابع و بهره­‌گیری از خرد جمعی و تجربه صنعتگران و صاحب‌نظران و اندیشه پژوهشگران در اهم موارد محوری و راهبردی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کند.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بر بهره‌­برداری از ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های علمی و عملی سرمایه­‌های انسانی در جهت خلق دانش بومی و تعمیق حداکثری عمق ساخت داخل و تولید محصولات با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: ارتقای جایگاه صنعت با تمرکز بر دانش‌محوری و نوآوری در محصولات ساخت داخل با تأسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار دارد.

افزایش صادرات با تکیه بر توان رقابت‌پذیری با تولیدکنندگان خارجی جهت حضور مؤثرتر در بازارهای هدف منطقه و تولید محصولات لوازم خانگی با قیمت مناسب رقابتی، به‌منظور پوشش نیاز و تامین بازار داخل با وجود نوسانات مستمر نرخ ارز و نهاده‌­های تولید و بهای مواد اولیه به‌عنوان اصلی‌ترین عامل مؤثر بر قیمت تمام شده محصولات در صنایع مختلف، دنبال می شود.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این اطلاعیه خاطر نشان کرده است: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد یک نقشه راهبردی و مدیریت جامع در مجموع صنعت کشور، از حدود یک سال گذشته تدوین سند و استراتژی جامع‌نگر توسعه صنعت لوازم خانگی ایران، با توجه به نقش و جایگاه بازیگران چرخه تولید و زنجیره ارزش این صنعت با بهره‌گیری از تجارب علمی، تحقیقاتی و اجرایی پژوهشگران و محققان مراکز علمی معتبر کشور، توسط این انجمن به انجام رسیده و اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال جمع‌­بندی نهایی و در انتظار ابلاغ است.

رهبر معظم انقلاب در دهم بهمن‌ماه در جمع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، به‌طور مشخص از عملکرد دو دسته صنایع تولیدکننده خودرو و لوازم‌خانگی انتقاد کردند.

ایشان با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم‌خانگی، گفتند: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، اما گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این‌گونه باشد.

پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت لوازم‌خانگی در روزها و هفته های آتی خبر داد.