۰ نفر

نامه نگاری با وزیر صمت برای واکسیناسیون معدنکاران زغال سنگ

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 560182
نامه نگاری با وزیر صمت برای واکسیناسیون معدنکاران زغال سنگ

انجمن زغال سنگ ایران در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، واکسیناسیون معدنکاران زغال سنگ کشور را خواستار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رییس انجمن زغال سنگ ایران در نامه ای به رضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر لزوم واکسینه شدن معدنکاران زغال سنگ، اعلام کرد: با توجه به سهم بالای نیروی انسانی در معادن زغال سنگ و شرایط کاری این معادن و محدودیت امکان فاصله گذاری اجتماعی در این بخش طبعاً خطر همه گیری ویروس کرونا در این حوزه به مراتب بالاتر است. لذا خواهشمند است دستور فرمائید در موضوع واکسیناسیون کارگران و شاغلین معادن زغال سنگ اولویت لازم را معمول و حتی المقدور تسریع نمایند.

در این نامه همچنین آمده است: معادن زغال سنگ کشورمان با ایجاد 17 هزار شغل مستقیم از نظر ایجاد اشتغال در بین معادن و صنایع معدنی جایگاه ویژه ای دارد و همچنین نیاز روز افزون صنایع فولاد و متالورژی کشور به محصولات معدنی زغال سنگ ، عنایت خاص مقام وزارت به این بخش را طلب می کند.

با توجه به شرایط سخت کار زیر زمینی در معادن زغال سنگ و ضرورت ارتقاء ایمنی این معادن، نحوه پشتیبانی و توجه وزارت صمت به شرایط معادن زغال سنگ همواره مورد توجه و حساسیت افکار عمومی و رسانه های اجتماعی است.

در این راستا هیئت مدیره انجمن زغال سنگ ایران که بیش از 90 درصد تولیدکنندگان زغال سنگ کشور را نمایندگی می کند آمادگی دارند در اولین فرصت که تعیین فرمائید با تشریح وضعیت معادن زغال سنگ پیشنهادات لازم برای رفع مشکلات و ارتقاء این بخش از فعالیت های معدنی کشورمان را در جلسه حضوری خدمتتان تقدیم کند.

متن نامه به شرح زیر است:

bsJe5SgOPxRc