۰ نفر

مرز دو غارون و ماهیرود برای صادرات به افغانستان باز است

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبر: 551689
مرز دو غارون و ماهیرود برای صادرات به افغانستان باز است

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان با اشاره به بسته بودن مرز میلک در افغانستان گفت: اما مرزهای دوغارون و ماهیرود باز است و تجاری افغانستانی مشکلی برای انتقال کالاهای تجاری ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ محمد مهدی جوانمرد قصاب  درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و افغانستان بعد از حملات اخیر طالبان در این افغانستان، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در افغانستان مرز میلک فعلا از سوی ایران بسته شده است، اما  با عادی شدن شرایط و برقراری امنیت طی روزهای آینده این مرز برای تردد کامیون های حمل کالاهای تجاری باز خواهد شد.

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: البته مرز میلک به دلایل امنیتی  از سوی ایران بسته شده است اما با توجه به باز بودن سایر مرزها تجار از بابت صادرات محصولات خود به افغانستان دچار مشکل نخواهند بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: علیرغم بسته بودن  دو گمرک مشترک در مرز افغانستان یعنی ماهیرود و دوغارون که در دست طالبان است هیچ محدودیتی برای تجار افغانستان به جهت ارسال محموله های تجاری وجود ندارد و روند نقل و انتقال کالا از این گمرکات به حالت عادی در حال انجام است و عبور و مرور در این مرزها با مشکلی مواجه نیست.

جوانمرد قصاب همچنین از رشد ۱۰ درصدی تجارت ایران و افغانستان در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.