۰ نفر

پرونده درختان قطع شده در طاق بستان حاشیه ساز شد

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 662718
پرونده درختان قطع شده در طاق بستان حاشیه ساز شد

​انتشار مستندی در رابطه خشک کردن درختان طاق بستان حاشیه ساز شد و دادستان کرمانشاه در این رابطه گفت: دستور بررسی داده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در رابطه با پخش مستندی از قطع و خشک شدن درختان طاق بستان در فضای مجازی گفت: در این رابطه دستور بررسی داده‌ایم، چرا که قطع اشجار به شکل غیرقانونی و غیرضروری در آنجا رخ داده است.

او اضافه کرد: شهرداری به عنوان دستگاه متولی حفاظت از این درختان باید پاسخگو باشد و اگر کسی جرمی مرتکب شده با او برخورد خواهد شد و در صورت ترک فعل مدیران باید پاسخگو باشند.

دادستان کرمانشاه همچنین درخصوص برخورد دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل دارند، عنوان کرد: علیرغم اینکه دست دستگاه قضایی برای اجرای این امر چندان خالی نیست، اما با چالش‌های قانونی هم مواجه هستیم که در این رابطه مجلس شورای اسلامی باید در قالب یک طرح آن را به تصویب برساند تا خلاء هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سال 96 بود که موضوع قطع درختان طاق بستان رسانه‌ای شد و در آن زمان مدیر پایگاه ملی طاق بستان علت قطع چند اصله درخت در اطراف محوطه تاریخی طاق بستان را خشک شدن و احتمال سقوط این درختان بر روی گردشگران عنوان کرد.