۰ نفر

رییس شورای عالی استان ها پاسخ داد؛

آیا با تغییر ساعت کار اداری ساعت طرح ترافیک تغییر می کند؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 644701
آیا با تغییر ساعت کار اداری ساعت طرح ترافیک تغییر می کند؟

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: هنوز بررسی دقیقی در رابطه با طرح ترافیک انجام نگرفته است و اعضای شورای عالی ترافیک به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تغییر ساعت طرح ترافیک با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات اظهار کرد: در این رابطه دو دیدگاه وجود دارد برخی معتقدند که ساعات طرح ترافیک نباید تغییر کند و برخی دیگر نیز موافق تغییر ساعت طرح ترافیک با توجه به ساعت کاری ادارات هستند.

او با اشاره به دیدگاه گروه اول مبنی بر عدم تغییر ساعت طرح ترافیک گفت: این گروه معتقدند ایجاد تغییر در ساعت طرح ترافیک منجر به انباشتگی دوباره در همان ساعات شود  و عدم تغییر سبب می‌شود تا خودروها در ساعات مختلف تقسیم شوند و همین امر منجر به کاهش ترافیک می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص دیدگاه گروه دوم بیان کرد: برخی دیگر معتقد هستند از آنجایی که دولت تصمیم گرفته است که ساعت کاری ادارات تغییر پیدا کند و کارمندان هم مجبور هستند برای آنکه در فضای ترافیک قرار نگیرند در ادارات بمانند،  همین موضوع منجر به این شد تا هدف دولت برای صرفه‌جویی در انرژی ناکام بماند که در این صورت کارمندان از یک سو با بسته بودن سیستم و عدم دریافت خدمات مواجه می‌شوند و از سوی دیگر نمی‌تواند وارد طرح ترافیک شوند.

سروری تصریح کرد: قرار است این موضوع و دیدگاه‌ها در جلسه آینده شورای عالی ترافیک مورد بررسی قرار بگیرد، هنوز بررسی دقیقی در این رابطه انجام نشده ست و اعضای شورای عالی ترافیک به جمع بندی نرسیده‌اند.

ایسنا در گزارشی در این باره نوشت: یک هفته از تغییر ساعت کاری ادارات گذشته، اما خبری از تغییر در ساعات اجرای طرح ترافیک نیست و این مسئله موجبات بروز مشکلاتی در تردد شهروندان شده است. یکی از شهروندان که ساکن محدوده طرح ترافیک است نیز اعلام می کند: براساس مصوبه شورای شهر تهران سکنه داخل محدوده طرح ترافیک می توانند در هنگام صبح یک خروج رایگان از محدوده و از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد نیز یک ورود رایگان داشته باشند که ما در مورد خروج مشکلی نداریم اما ساعت کاری ادارات تا ۱۳:۳۰ دقیقه است و ما باید یک ساعت گوشه خیابان بمانیم تا ساعت ۱۴:۳۰ شود تا بتوانیم به خانه مان برگردیم. جالب است که ما با شهرداری هم تماس گرفتیم آنها گفتند که شورای شهر در این زمینه تصمیم بگیرد!