۰ نفر

تداوم تنفس هوای قابل قبول در تهران

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 634396
تداوم تنفس هوای قابل قبول در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۰ اردیبهشت ماه)علی رغم تردد خودروها، به علت وزش باد موثر کیفیت هوای پایتخت در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۲۰ اردیبهشت ماه)، افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود، هرچند با وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این‌ حال احتمال ورود گردوخاک از نواحی غربی کشور و کاهش موقت کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را دور از انتظار نیست.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک با وزش باد نسبتاً شدید از مناطق مستعد در برخی ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.

با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.