۰ نفر

آغاز به کار شورای ششم تهران

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 551062
آغاز به کار شورای ششم تهران

فعالیت رسمی ششمین دوره شورای شهر تهران امروز آغاز و اعضای جدید ضمن قرائت سوگندنامه، هیات رئیسه را رسما انتخاب کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه مراسم تحلیف منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران سید رضا تقوی، رییس مجمع نمایندگان استان تهران درباره مدیریت شهر در تفکر اسلامی اظهارداشت: شهر در فرهنگ اسلامی مفهوم فرهنگی دارد و باید به این موضوع توجه داشت.

وی افزود: هر جامعه ای که از فرهنگ، ادب، اخلاق، عدالت و انسانیت بالا برخوردار باشد از دیدگاه اسلام شهر است هرچند ظاهر آن روستا باشد.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهارداشت: رکن شورای شهر و روستا مورد حمایت مقام معظم رهبری است و شوراها نقش مهمی در مدیریت شهر دارند.

استاندار تهران با اشاره به دلسوزی‌های چمران برای شورای شهر تهران و تحقق مردم سالاری دینی در دوره‌های گذشته شورا، گفت: امیدواریم این زحمات در این دوره ادامه یابد.

وی درباره شرایط تهران افزود: تهران یک کلانشهر و مرکز سیاسی، اقتصادی و علمی است از طرفی بر اساس بررسی نیروی انتظامی در جرم و سرقت در سایر استان‌ها ۷۵ درصد جرائم شناخته شده است و نیروی انتظامی موثرتر می‌تواند عمل کند اما در تهران ۷۵ درصد جرائم ناشناخته است و سرعت عمل را می‌گیرد.

بندپی با بیان اینکه هر اقدامی در تهران می‌تواند تاثیرگذاری اش را در کل کشور داشته باشد، گفت: به شهرداری با نگاه مطالبه گر از دولت نیاز است تا کارها روان‌تر پیش برود. همچنین پایتخت پیچیدگی های زیادی دارد و احتمال بحران‌های متعددی مثل فرونشست و زلزله در آن است لذا توجه به این موضوعات ضرورت دارد.

پس از انجام سخنرانی ها با قرائت متن سوگندنامه توسط اعضای شورای شهر تهران مراسم تحلیف برگزار شد.

همچنین در مراسم آغاز فعالیت شورای جدید امروز مهدی چمران با ۲۱ رای، رسما به عنوان رییس شورای ششم شهر تهران و پرویز سروری با ۱۹ رای  به عنوان نایب رییس شورای ششم شهر تهران انتخاب شد. همچنین با 17 رای سوده نجفی و با  20 رای  شربیانی به عنوان منشی های هیات رییس ه انتخاب شدند.