۰ نفر

معاون محیط زیست استان تهران خبر داد؛

پلمب ۱۱واحد متخلف در هفته جاری

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 494189
پلمب ۱۱واحد متخلف در هفته جاری

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در هفته جاری و در شرایط آلودگی هوا پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی افزایش یافت و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد لازم صورت گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد رستگاری در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران که ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش گشت و پایش های محیط زیستی از صنایع، معادن، واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی استان همسو با مصوبات جلسه اضطرار آلودگی هوا در هفته قبل گفت: گشت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند به‌طور روزانه و شبانه و با هدف بررسی وضعیت زیست‌محیطی صنایع و معادن استان و برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید درکل محورهای استان تهران به انجام رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری در مجموع بیش از ۱۹۸۰ واحد صنعتی توسط گشت‌های محیط زیست درسطح استان پایش شدند، اظهارکرد: در پایش‌های انجام شده ۱۵۴ واحد اخطاریه توقف فعالیت دریافت کردند و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد همچنین به حدود ۱۴۹ واحد نیز اخطاریه آلودگی محیط زیستی ابلاغ شد که در مجموع اخطاریه های قانونی محیط زیست به واحدهای صنعتی، صنفی و کارگاهی آلاینده به عدد ۳۰۳ رسید.

رستگاری با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ واحد آلاینده پلمب و از ۱۷ مورد پسماند سوزی رویت شده در سطح استان جلوگیری و تعدادی هم اطفا شد، اظهارکرد: طی این مدت مخازن مازوت سوز صنایع بزرگ مقیاس در حوزه شهر تهران و حومه نیز پایش و کنترل و ازعدم استفاده آن‌ها از سوخت مازوت اطمینان حاصل شد. درخصوص فعالیت‌های کارگاهی پراکنده که ظرفیت سوزاندن مازوت هرچند اندک نیز موجود بود اخطاریه لازم صادر و از ادامه فعالیت جلوگیری شد.